دسته‌ها
جهان سیاسی عمومی

روسیه به دنبال جنگی اتمی با ناتو

تحلیل‌گران می‌گویند دلایل خوبی وجود دارد که نشان می‌دهد مسکو تمایل دارد بخاطر ساقط شدن جنگنده این کشور توسط ترکیه، یک جنگ اتمی به راه بیندازد.

به گزارش ایسنا ،‌ به نقل از پایگاه خبری Value Walk،‌ به گفته تحلیل گران هندی و روسی، بر اساس بند پنجم اساسنامه ناتو ترکیه مورد حمایت است اما اگر جنگی با روسیه در بگیرد بعید به نظر می رسد که اعضای ناتو به ویژه آمریکا به نبال به خطر انداختن سربازان خود و تجهیزاتشان برای دفاع از ترکیه باشند.

به گفته پاول فلگنگائور، تحلیل‌گر ارشد دفاعی روسیه،‌ ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه به دلیل ساقط شدن جنگنده این کشور توسط ترکیه که سه شنبه هفته قبل رخ داد، احتمالا به دنبال به راه انداختن جنگی اتمی است و اگر جنگی با ناتو آغاز شود، تنها راه پیروزی روسیه استفاده از نیروی اتمی است.

وی ادامه داد:‌ احتمال این مساله بسیار زیاد است که این جنگ آغاز شود. به عبارت دیگر، درگیری بیشتر زمانی رخ می دهد که جنگنده های روسیه هواپیماهای ترکیه را برای دفاع از بمب افکن های روسیه مورد هدف قرار دهند. حتی ممکن است در دریا نیز میان نیروی دریایی دو کشور جنگ و درگیری رخ دهد.

درهمین حال، با توجه به این مساله که رهبری روسیه در حال بررسی پاسخ احتمالی به نظامی‌گری‌های ناتوست، مقام های مسکو به پوتین فشار آورده‌اند تا دست به اقدامی بزند.

ولادیمیر ژیرینوفسکی، رهبر حزب لیبرال دموکرات روسیه و کاندیدای ریاست جمهویر ۲۰۱۲ این کشور از پوتین خواست تا استانبول را با سلاح اتمی هدف قرار دهد بیندازد که به کشته شدن قریب به ۹ میلیون تن منجر می‌شود.

وی گفت:‌ یک حمله اتمی به راحتی می تواند استانبول را نابود کند. تنها یک بمب اتمی این شهر را به طور کلی ازبین می برد.

این درحالیست که رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه نیز به روسیه هشدار داده که “با آتش بازی نکند” چون آنکارا مورد حمایت بند پنجم اساسنامه ناتو است.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle