دسته‌ها
توریسم عمومی گردشگری گردشگری

جاده‌ی ابریشم را قبل از ناپدید شدن ببینید!

به گزارش ویرلن:

به نقل از کافه گردش جاده‌ی ابریشم در زمان‌های قدیم مهم‌ترین راه تجاری از کشور چین به اروپا بود. جاده‌ی ابریشم از شیان شروع شده و تا آسیای مرکزی و اروپا امتداد پیدا می‌کند و چون مقدار زیادی ابریشم از این راه تجارت می‌شد ازاین‌رو به «راه ابریشم» مشهور شد. شیان هنگ می‌گوید: من اولین بار در سال ۱۹۹۴ در این جاده سفر کردم. قبل از این تاریخ ایالت شین کیانگ یک مکان ناشناخته و مرموز بود.

یکی از لذت‌بخش‌ترین چیزها حین سفر در این جاده، فضای آن است. منظره‌ی این جاده با آسمان آبی و بیابان «تکله‌مکان» و کوه‌های «تیناشان» بسیار دیدنی است. سنگریزه‌های غلتان و غروب آفتاب زیبای این جاده، یکنواختی رانندگی طولانی را از بین می‌برد.
دریاچه‌ی هلالی شکل دانهوانگ واقع در بیابان، از عجایب است. علیرغم اینکه این دریاچه با شن‌های ساحلی احاطه‌ شده است، آب آن هیچ‌گاه تبخیر نمی‌شود. دریاچه‌ای که تا قبل از ورود توریست‌ها به این منطقه، ساکت و اسرارآمیز وسط بیابان جا خوش کرده بود؛ چند وقتی است که شاهد حضور توریست‌هایی است که فریاد زنان و جیغ‌کشان با سورتمه روی شن‌های ساحلی این دریاچه سر می‌خورند. دست‌فروش‌ها سوغاتی می‌فروشند و شترهای صحرانشینان به توریست‌ها اجاره داده می‌شود.

کاشغر (Kashgar)
در میان همه‌ی شهرهای جاده‌ی ابریشم، کاشغر از همه جالب‌تر است. در زمان‌های قدیم این شهر، یک شهر فرهنگی بوده و پل ارتباطی بین شرق و غرب محسوب می‌شد. مرز بین‌المللی این شهر از میان چند گروه قومی مختلف می‌گذرد که بزرگ‌ترین آن‌ها اویغورها هستند نه چینی‌ها.
شهر قدیمی کاشغر با خانه‌های گلی-آجری‌اش بسیار جذاب به نظر می‌رسد. در این شهر زندگی شخصی و کاری باهم آمیخته شده است. دیگ‌ها و ماهیتابه‌ها در حیاط شسته می‌شوند، ادویه‌ها در سالن خانه تهیه می‌شوند و نان در بیرون خانه فروخته می‌شود. عکاسی در این شهر همواره برای عکاسان لذت‌بخش بوده و هست.
علاوه بر همه‌ی این‌ها، روح این شهر، یکشنبه بازار آن است. در زمان‌های قدیم در این بازار انواع کالاها، پارچه‌ها، غذا، احشام، ابریشم و طلا تجارت می‌شد. می‌گویند بازرگانان بهترین جنس ابریشم را با پوست بز مبادله می‌کردند. پچ‌پچ‌های دوستانه، خریدوفروش پررونق و حیواناتی که آرام و قرار نداشته‌اند، فضای بازار را پرکرده بود. هنوز هم شاید اگر خوب گوش بدهید بتوانید این صداها را بشنوید.
امروزه فروش کالا و مواد غذایی در یک ساختمان جدا از محل فروش احشام صورت می‌گیرد و دست‌فروش‌ها کالاهای خود را در دکه‌ها می‌فروشند. احشام هم چنان همان بیرون به فروش گذاشته می‌شوند. کامیون‌های پر از حیوانات صبح روز یکشنبه برای فروش حیوانات مختلف به‌صف می‌شوند.

آینده
شین کیانگ هنوز هم یکی از قسمت‌های عجیب‌وغریب چین است که خیلی از توریست‌ها هنوز از آن بی‌خبرند؛ اما مقامات آن را ایالتی برای تمرکز بر توسعه‌ی اقتصادی در نظر گرفته‌اند. شهر قدیمی کاشغر نابود خواهد شد تا راه برای ساخت آسمان‌خراش‌ها و برج‌ها باز شود. هم‌چنین بازار احشام به ساختمانی منتقل خواهد شد که در آنجا گوسفندها و بزها بر روی نوار نقاله تحویل داده می‌شوند.
پیشنهاد می‌کنم از جاده‌ی ابریشم قبل از اینکه کاملاً ناپدید شود، بازدید کنید.

منبع:کافه گردش 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle