دسته‌ها
اخبار تکنولوژی اختراع پزشکی و سلامت پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

گردن‌بند محافظت از آسیب‌ مغزی + عکس

یک تیم به رهبری دکتر گرگوری میر از بیمارستان کودکان سینسیناتی با همکاری شرکت نوآوری Q30 ، یک گردن‌بند جدید را توسعه دادند که از ضربات و آسیب‌های مغزی جلوگیری می‌کند.

به گزارش ویرلن ، همه‌ ما برای اجتناب از تکان‌های مغزی تمایل به استفاده از کلاه‌های ایمنی داریم. مشکل این است که تکان مغزی معمولا با گردش ناگهانی مغز در درون جمجمه و ضربه خوردن آن در داخل جمجمه ایجاد می‌شود. کلاه‌های ایمنی به کاهش جذب انرژی ضربات کمک می‌کند، اما صد درصد موثر نیستند به همین دلیل تکان مغزی می‌تواند گاهی اوقات حتی بدون یک ضربه که به طور مستقیم به سر وارد ‌شود رخ دهد.

مغز‌ می‌تواند آزادانه‌ حرکت‌ مختصری‌ در داخل‌ جمجمه‌ داشته‌ باشد و بنابراین‌ در اثر ضربه‌ به‌ سر، مغز ممکن‌ است‌ تکان‌ بخورد این‌ حالت‌ را تکان‌ مغزی‌ می‌نامند. حوادث‌ رانندگی‌، آسیب‌های‌ ورزشی‌، سقوط‌ و ضرباتی‌ که‌ در زد و خورد به‌ فرد اصابت‌ می‌کنند از شایع‌ترین‌ علل‌ تکان‌ مغزی‌ هستند.

تکان‌ مغز سبب‌ بروز اختلالات موقت‌ در فعالیت‌ طبیعی‌ مغز می‌شود. با این‌ حال‌، تکان‌ مغزی‌ معمولاً با هیچ‌ صدمه‌ پایدار مغزی‌ همراه‌ نیست. فرد مصدوم‌ ممکن‌ است‌ دچار اختلال‌ هوشیاری‌ شود اما این‌ حالت‌ فقط‌ مدت‌ کوتاهی‌ (معمولاً فقط‌ چند دقیقه‌) طول‌ می‌کشد و به‌ دنبال‌ آن‌، بهبودی کامل‌ وجود دارد.

بر اساس‌ این تعریف‌، تشخیص‌ تکان‌ مغزی‌ تنها زمانی‌ مشخص‌ می‌شود که‌ مصدوم‌ به‌ طور کامل‌ بهبود یافته‌ باشد. اگر علائمی‌ مانند سردرد یا تاری‌ دید در مصدومی‌ که‌ دچار تکان‌ مغزی‌ شده‌ بعداً ظاهر شود باید وی‌ را تحت‌ کنترل‌ قرار داد و به‌ او توصیه‌ کرد که‌ به‌ پزشک‌ مراجعه‌ کند.

بنابرهمین دلایل، محققان به دنبال توسعه یک فناوری پوشیدنی برای جلوگیری از آسیبهای مغزی بودند حتی اگر این فناوری در قالب یک گردن بند ساده باشد.

این اختراع به طور مداوم فشار کمی به گردن اعمال می‌کند که این امر به نوبه خود باعث افزایش حجم خون در ساختار رگ‌های مغز می‌شود.

یکی از مزایای این گردن بند جدید راحتی آن است که سبب شده تا کاربران از آن احساس رضایت کامل داشته و از آن خسته نشوند.

از همه مهمتر، افزایش حجم خون در رگ‌های مغز باعث می‌شود که مغز فضای بیشتری را در درون جمجمه اشغال کند. این امر به این معنی است که مغز فضای کمتری در اطراف برای تکان خوردن دارد. بنابراین در زمان رخ دادن ضربه و تکان‌های شدید، نیروی کمتری به مغز وارد می‌شود.

 

۱۴۵۶۹۱۲۱۰۵۱۰۲_q30-concussion-neck-band-3

محققان در دو مطالعه جداگانه دریافتند که استفاده از این گردن بند باعث کاهش ۸۳ درصدی در تعداد پارگی‌ قشرهای مغز در یک مدل ضربه مغزی استاندارد شده است.

گروه Performance Sports ، که ماه اکتبر گذشته برای این فناوری جدید مجوز به دست آوردند در حال حاضر به انجام تحقیقات بیشتر مشغول بوده و به دنبال تصویب قانونی این فناوری هستند.

اگر آزمایش این فناوری با موفقیت به اتمام برسد، گروه می‌تواند در یک تا دو سال آینده این محصول را به صورت تجاری در دسترس عموم قرار دهد.

منبع:ایسنا

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle