دسته‌ها
پزشکی و سلامت پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

نوآوری حیات بخش در پزشکی برای درمان دیابت

محققان دست به نوآوری حیات بخشی در علم پزشکی زده اند که میلیونها بیمار مبتلا به دیابت در سراسر جهان را خوشحال می کند.

به گزارش ویرلن، اکثر بیماران دیابتی برای مطمئن شدن از اینکه سطح قند خونشان در شرایط مناسب و کنترل شده ای قرار دارد چاره ای جز تست چندین باره در طول روز از طریق فرو کردن سوزنی کوچک در سرانگشتانشان ندارند.

اکنون گروهی از محققان کره ای وارد عمل شده و وصله شفاف هوشمند ساخته اند که انبوهی از مدارات الکترونیکی و ریزصفحاتی از جنس طلا در خود دارد.

به گفته این محققان، با استفاده از این وصله الکترونیکی دیگر نیازی به تست دردآورد قند خون از طریق وارد کردن سوزن به پوست سرانگشت نخواهد بود.

محققان کره ای مدعی هستند که این دستگاه جدید به بیماران دیابتی این امکان را می دهد که سطح قند خونشان را به راحتی کنترل کنند. از آن گذشته تزریق داروهای مختلف در هر زمان و مکان از طریق این فناوری جدید امکانپذیر خواهد بود.

به طور کلی بیماران دیابتی خشنودی زیادی از اندازه گیری دردآورد قند خونشان ندارند. از آن گذشته تزریق انسولین در برابر دیدگان سایر افراد برای این بیماران ناراحت کننده است. اما با فناوری جدیدی که این محققان ابداع کرده اند مدیریت بدون درد دیابت به راحتی میسر خواهد شد و گذشته از آن به واسطه شفاف بودن این وصله کسی متوجه آن نخواهد شد.

حسگرهای موجود در این وصله داده های جمع آوری شده از عرق بیمار را به اپلیکیشن نصب شده بر روی تلفن همراه بیمار ارسال کرده که از این طریق محاسبات دقیقی برای نشان دادن سطح قند خون بیمار انجام می گیرد. درصورتیکه محاسبات نشان دهند که بیمار به تزریق دارو نیاز دارد، ریز سوزنهای موجود در وصله به طور خودکار دارو را وارد بدن می کنند.

این دسته از فناوری ها با توجه به این واقعیت تلخ که سالانه ۱.۵ میلیون تن در سراسر جهان به واسطه دیابت جان خود را از دست می دهند از اهمیت زیادی برخوردار است.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle