دسته‌ها
پزشکی و سلامت پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

خواص جادویی فلفل

فلفل

به گزارش ویرلن از وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا :فلفل‌ها کم‌کالری هستند؛ همه انواع آن‌ها منابع بسیار خوبی از ویتامین‌های A و C، پتاسیم، اسیدفولیک و فیبر هستند و همچنین مبارزه کننده با انواع بیماری‌های مزمن می‌باشند.

فلفل‌ها در اندازه‌ها و رنگ‌های مختلفی وجود دارند. برخی از آن‌ها تند و برخی دیگر شیرین هستند. شما می‌توانید آن‌ها را تازه، منجمد، خشک‌شده و یا کنسرو شده خریداری کنید.

انواع فلفل‌ها به‌آسانی در بیشتر فروشگاه‌ها در دسترس هستند و شما می‌توانید آن‌ها را خریداری کرده و از خواص فوق‌العاده آن‌ها بهره‌مند شوید.

آیا می‌دانستید فلفل دلمه سبز، فلفل دلمه قرمز کال است؟ به این‌که آن‌ها به‌طور کامل بالغ نشده‌اند، یک طعم تلخی در مزه‌شان دارند. میزان ویتامین  C آن نصف و ویتامین A آن ۱۰/۱  فلفل قرمز و نارنجی است. تحقیقات نشان داده است که ویتامین A کیفیت اسپرم را بهبود می‌دهد و ویتامین C به ساخت کلاژن کمک کرده و پوست را زیبا و سالم می‌کند.

فلفل قرمز (فلفل تند) همان مزایا را در کنار میزان کپسایسین اضافی دارد که یک ماده شیمیایی است که می‌تواند احساس سوزش قوی دردهان تولید کند. این گرمای تحریک‌کننده نشان داده‌شده است که جریان خون را افزایش می‌دهد و درمان محبوبی برای افزایش میل جنسی و التیام درد است.

 

مزایای انواع فلفل‌ها

 

سرشار از ویتامین C

در کنار این‌که فلفل قرمز یک آنتی‌اکسیدان قوی است، ویتامین C نیز برای جذب مناسب آهن موردنیاز است. اگر دچار کمبود آهن هستید، سعی کنید منابع آهن را همراه با فلفل قرمز بخورید تا جذب آهن حداکثر شود.

 

حاوی ویتامین B6 و منیزیم

فلفل‌ دلمه‌ای قرمز یک منبع بزرگ از ویتامین B6 و منیزیم است. این ویتامین‌ها و مواد معدنی اضطراب (به‌خصوص علائم پیش از قاعدگی) را کاهش می‌دهند. ویتامین B6 همچنین ادرارآور طبیعی است . فلفل دلمه‌ای قرمز به کاهش نفخ و جلوگیری از فشارخون بالا نیز کمک می‌کند.

 

حاوی مقدار زیادی پیپرین

این ماده که در فلفل سیاه یافت شده است، می‌تواند از تشکیل سلول‌های چربی جلوگیری کنند.فلفل سیاه بدون کالری است و فشارخون را بالا نمی‌برد.از فلفل سیاه برای طعم دادن غذاهایتان استفاده کنید تا از خواص بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید.

 

بینایی سالم در شب

فلفل‌ دلمه‌ای قرمز حاوی میزان زیادی ویتامین A می‌باشد که به بینایی سالم به‌خصوص بینایی در شب،کمک می‌کند.پس زمانی که می‌خواهید فلفل بخرید،بدانید که فلفل ‌دلمه‌ای قرمز بهتر از انواع دیگر است.

 

حاوی میزان زیادی آنتی‌اکسیدان و لیکوپن

ویتامین A و ویتامین C که در فلفل می‌باشد،آن را به یک منبع بزرگ آنتی‌اکسیدانی تبدیل کرده است.همچنین لیکوپن(لیکوپن ماده‌ای است که رنگ گوجه‌فرنگی و فلفل را قرمز می‌کند) موجود در فلفل دلمه‌ای قرمز این ماده غذایی را بسیار مفید و محبوب کرده است.فلفل قرمز میزان زیادی لیکوپن دارد که باعث می‌شود این فلفل در پیشگیری از بسیاری از سرطان‌ها ازجمله سرطان پروستات و ریه نقش داشته باشد.

 

کاهش وزن و سوزاننده چربی(کپسایسین)

تحقیقات اخیر نشان داده است که فلفل قرمز شیرین می‌تواند حرارت را فعال کرده و سرعت سوخت‌و‌ساز بدن را افزایش دهد. فلفل دلمه‌ای قرمز و فلفل قرمز(تند) حاوی کپسایسین است، که باعث تندی فلفل می‌شود و باعث می‌شود ما احساس مطلوبی داشته باشیم ، اما آن‌ها دارای یک عمل حرارتی ملایم  هستند که بدون افزایش ضربان قلب و فشارخون ،سوخت‌و‌ساز بدن را افزایش می‌دهند.

 

کاهش ریسک سرطان پستان

اضافه کردن فلفل به یک سالاد ۳/۱ از کاروتنوئید موردنیاز روزانه شمارا برطرف می‌کند. پژوهشی در مجله بین‌المللی سرطان در سال ۲۰۰۹ نشان داد ، زنانی که قبل از یائسگی روزانه دو وعده یا بیشتر از مواد غذایی غنی از کاروتنوئید خوردند، خطر ابتلا به سرطان پستان در آن‌ها ۱۷ درصد کمتر است زیرا کاروتنوئیدها می‌توانند با سیگنالینگ استروژن تداخل کنند.

 

تغذیه قلب و پیشگیری از سکته قلبی

هر نوعی از فلفل چه فلفل تند و چه شیرین ، حاوی میزان زیادی ویتامین‌های گروه B است.یک فنجان موز خوردشده با فلفل حاوی ۳۶% ویتامین  B6 و ۱۰% فولات(نوعی ویتامین B) موردنیاز روزانه است.تحقیقات نشان داده است که فولات و ویتامین B6 خطر مرگ ناشی از سکته مغزی، بیماری عروق کرونر قلب و بیماری‌های قلبی عروقی را در زنان کاهش می‌دهد .

منبع: وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle