دسته‌ها
پزشکی و سلامت سلامت

امیدی برای دیابتی‌های مبتلا به نابینایی

 محققان دانشگاه اموری پس از سالها تلاش تحقیقاتی، درمان جدیدی را معرفی کرده‌اند که می‌تواند امیدی برای دیابتی‌های مبتلا به نابینایی باشد.
به گفته محققان، تزریق داروی Ranibizumab در مقایسه با درمان‌های سنتی مبتلایان به رتینوپاتی دیابتی پرولیفراتیو (PDR) باعث بهبود بینایی شد.

این اختلال زمانی رخ می‌دهد که سطوح بالای قند خون به سلول‌های پشت چشم آسیب می‌رساند و اگر درمان نشود می‌تواند فرد را نابینا کند.

بیماری PDR یکی از دلایل اصلی نابینایی در بیماران دیابتی بوده و درمان استاندارد آن در حال حاضر جراحی با لیزر است که می‌تواند منجر به از دست دادن دید محیطی و مشکل دید در شب شود.

اما درمان جدید به بیماران اجازه داده تا دید محیطی خود را نگه داشته و دید مرکزی‌شان نیز ارتقا یابد تا بتوانند با دقت بیشتری نمودار چشم را مشاهده کرده و بطور میانگین یک خطر کمتر از آن را بخوانند.

دکتر تیموتی اولسن از دانشگاه اموری در آتلانتا اظهار کرد: این تحقیق مهم نشانگر گام بزرگی برای بیماران مبتلا به PDR بوده و به چشم پزشکان، گزینه دیگری را برای درمان بهتر آن‌ها ارائه می‌کند.

این تزریق برای سه ماه باید هر ماه یک بار انجام شود.

تعداد افراد بالغ مبتلا به دیابت از سال ۲۰۰۵ بیش از ۶۵ درصد افزایش یافته و تعداد بیشتری از افراد اکنون در معرض خطر نابینایی هستند.

تحقیق جدید در نشست سالانه آکادمی چشم‌پزشکی آمریکا ارائه و در مجله JAMA منتشر شده است.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle