دسته‌ها
برترینها توریسم فناوری اطلاعات گردشگری گردشگری

جایگزین جدید پاسپورت ؛ کاشت ریزتراشه در دست !

درگذشته کاشت ریزتراشه درون بدن را فقط در فیلم ها می دیدم، اما اخیرا پیشرفت چشمگیری در این حیطه صورت گرفته است و دیگر جزئی از تخیلات نیست.

آیا قرار است کاشت ریزتراشه در دست جایگزین پاسپورت شود؟

به گزارش ویرلن ؛ اخیرا یک مسافر برای اولین بار، فقط با استفاده از اطلاعات درون یک ریزتراشه در دستش  سوار بر هواپیما شد.
فناوری سفر در سالهای اخیر پیشرفت چشمگیری نموده است. از تگ های دیجیتال چمدان ها در لوفتانزا با پرتال شارژ درونی تا ربات هایی برای آوردن غذای هتل به اتاق یا پارک کردن خودرویتان جزئی از این پیشرفت هستند. با این وجود، پیشرفت بیومتریک شاید جدیدترین آنها باشد: امکان سفر بدون بلیت و پاسپورت و تنها به لطف یک ریزتراشه به کوچکی دانه برنج که در زیر پوست قرار می گیرد.

microchip
دیوانگی است؟ شاید. اما پیشرفت در فناوری  همیشه طرفداران خودش را داشته است. این ریزتراشه محصول شرکت NFC است که به ساخت چیزهای خطرناک و عجیب و غریب شهرت دارد. با جاسازی این ریزتراشه در زیرپوست، مسافران می توانند اطلاعات شخصی خود را در آن بارگذاری کنند که توسط دستگاه های شناسایی NFC این اطلاعات خوانده می شوند. شاید این اختراع خبر خیلی داغی نباشد زیرا تولید آن به سال ۲۰۱۳ برمی گردداما قسمت جالب این خبر شخص هلندی به نام Andreas Sjöström است که اخیرا از این ریزتراشه به صورت آزمایشی برای سفر با خطوط هوایی اسکادیناوی در فرودگاه آرلاندای استکهلم استفاده کرده است. او اولین فردی است که از این ریزتراشه ها برای سفر با هواپیما استفاه کرده است.
همانند بسیاری از کاربران ریزتراشه ها، Sjöström نیز می گوید که فرایند کاشت ریزتراشه در زیر پوست دردناک نبوده و قرار گرفتن این قطعه کوچک در قسمت مثلثی شکل بین انگشت شست و اشاره اصلا قابل مشاهده و برجسته نیست. با این اوصاف آیا شما هم دوست دارید به Sjöström ملحق شوید وبا یک ریزتراشه در درون بدن خود همانند فیلم های عطش مبارزه یا گزارش اقلیت زندگی کنید؟

تصویر رادیولوژی از ریزتراشه ها در درون دست
تصویر رادیولوژی از ریزتراشه ها در درون دست

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle