دسته‌ها
اخبار تکنولوژی دیجیتال علمی و فناوری موبایل و تبلت

مایکروسافت کورتانا برای آیفون و اندروید

قابلیت‌های کورتانا همچون امکان آماده به کار کردن آن توسط گفتن جمله “hey Cortana,” اکنون برای کاربران iOS قابل استفاده نیست.
اگر به خاطر داشته باشید مایکروسافت در جهت سیاست‌گذاری جذب کاربران پلتفرم‌های رقبا به سوی سرویس‌های خود، آن‌ها را در قالب اپلیکیشن‌هایی برای این دسته از کاربران عرضه کرده است.

کورتانا نیز یکی از سرویس‌هاییست که ردموندی‌ها به طور موازی برای پلتفرم اندروید و iOS توسعه آن را در پیش گرفته‌اند. حال خبر خوش برای دارندگان آیفون اینکه اکنون می‌توانند به صورت محدود از دستیار صوتی مایکروسافت بر روی گوشی خود بهره‌مند شوند.

کمتر از یک ماه از فراخوان مایکروسافت در جهت مشارکت با چند توسعه دهنده iOS به منظور آماده‌سازی دستیار صوتی خود برای این پلتفرم، امروز سرانجام نسخه اولیه کورتانا به صورت پیش‌نمایش در اختیار برخی کاربران قرار گرفت.

به گفته ردموندی‌ها، در مرحله اول تنها دو هزار علاقه‌مند و توسعه دهنده iOS می‌توانید از طریق TestFlight به نسخه پیش‌نمایش این دستیار صوتی دیجیتال بر روی گوشی آیفون دسترسی پیدا کنند.

این دستیار صوتی همچون سیری، قابلیت تنظیم یادآوری، تشخیص صدای کاربر بدون نیاز به ورود فرمان‌ها از پیش تعیین شده و همچنین قابلیت پاسخ به سؤالات کاربر، همچون وضعیت آب‌وهوا، وضعیت ترافیک، نتایج ورزشی و یا پیدا کردن اپلیکیشن در استور را دارد.

البته لازم به ذکر است که برخی قابلیت‌های کورتانا همچون امکان آماده به کار کردن آن توسط گفتن جمله “hey Cortana,” اکنون برای کاربران iOS قابل استفاده نبوده و هنوز مشخص نیست که مایکروسافت چه میزان بر امکانات نهایی آن خواهد افزود.

نکته بعدی اینکه عرضه سراسری این دستیار صوتی برای پلتفرم موبایلی اپل قبل شروع سال ۲۰۱۶ غیرمحتمل خواهد بود.

 

microsoft-cortana

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle