دسته‌ها
دیجیتال علمی و فناوری کامپیوتر و لپ تاپ موبایل و تبلت

مدیر عامل اپل : سرفیس بوک یک «فریب» است !

تیم کوک اخیرا تور خود را برا معرفی iPad Pro در چند نقطه از جهان آغاز کرده است و تبلت جدید اپل را به عنوان جایگزینی برای یک لپتاپ یا رایانه شخصی معرفی کرده است. هرچند نظر کارشناسان بر این است که تبلت جدید اپل هنوز قادر به جایگزینی با هیچ یک از این دو نیست، اما این موضوع مانعی برای مدیر عامل اپل نیست که حرف خود را با حمله شدید به مایکروسافت و محصولات آن به کرسی بنشاند.

در حالی که تبلت جدید اپل یعنی iPad Pro تلاشی برای ادغام تبلت، صفحه کلید و قلم – همانند آنچه مایکروسافت به شکل پیش تازانه ای در مورد خط تولید Surface انجام داده – است، اما کوک به نظر چندان از محصول جدید مایکروسافت یعنی Surface Book خشنود نیست.

تیم کوک در اولین دور از تور خود برای معرفی آیپد جدید، در یک کالج ایرلندی گفته است:

Surface Book محصولی است که به سختی تلاش میکند کارهای زیادی را انجام دهد. تلاش زیادی میکند که یک تبلت و یک لپتاپ به شکل همزمان باشد و واقعا موفق شده است که هیچ کدام از آنها نباشد! این محصول یک «فریب» است.

 

Surface Book vs iPad Pro
علیرغم آنکه تیم کوک پیش از این اظهار کرده بود که روابط اپل و مایکروسافت «خیلی خوب» است، اما این اظهارات اخیر آن یک جمله شدید بر علیه مایکروسافت و محصول موفق جدید این شرکت است. همچنین این اظهارات جدید ترین جمله تیم کوک به تبلت های هیبریدی است و وی پیش از این در باره این محصولات گفته بود: شما میتوانید یک یخچال و یک توستر را با هم ادغام کنید اما این کار الزاما به معنی خرسندی مشتری و کاربر نیست.

علیرغم اینکه آیپد جدید اپل شامل یک صفحه کلید و یک قلم است، تیم کوک اصرار دارد که اپل هرگز تلاش نکرده تا یک تبلت و یک لپتاپ را با هم ادغام کند. زیرا سیستم عامل این محصول هنوز با محوریت تبلت است. اپل امید زیادی به توسعه دهندگان و برنامه نویسان خود بسته است تا با کمک آنها آیپد را تبدیل به الگوی جدیدی از محاسبات کند. اما این موضوع به نظر چندین سالزمان میبرد.

این امر به همراه بهای بالای آیپد منجر به آن شده که محصول اپل در برابر محصولات جدید و جذاب مایکروسافت در انزوا قرار بگیرد. تیم کوک معتقد است که iPad Pro قادر است جایگزین یک لپتاپ شود اما نه ماهیت این محصول و نه نحوه بازاریابی آن این را نشان نمیدهد.

اضافه کردن یک قلم و صفحه کلید به آیپد در کنار استفاده از سیستم عاملی که Multitasking را همانند ویندوز ۸ صورت میدهد هیچ چیز جز ادغامی که کوک ظاهرا از آن متنفر است، نیست. نکته جالب آنکه این ادغام حتی به شکلی دقیق و کامل نیز صورت نگرفته است اما محصول اپل در نظر تیم کوک یک «فریب» نیست!

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle