دسته‌ها
برترینها دیجیتال کامپیوتر و لپ تاپ

آی پد پرو در سرعت، بسیاری از لپ‌تاپ‌ها را شکست داد

آی پد پرو در سرعت، بسیاری از لپ‌تاپ‌ها را شکست داد/ مزایا و معایب تبلت جدید اپل
تبلت جدید اپل در بحث شاخص سرعت و عملکرد و گرافیک از بسیاری از لپ‌تاپ‌ها حتی برخی مدل‌های مک بوک نیز پیشی گرفته است.

موتور پردازش آی پد پرو دو هسته‌ای با تراشه A9X است که با ۴ گیگ رم (حافظه موقت) سرعتی معادل ۲٫۲۵ گیگاهرتز را نشان می‌دهد.

این سرعت دو برابر تراشه قبلی A8X روی آی پد پرو۲ است که تک‌هسته‌ای آن توسط Geekbench مورد آزمایش قرارگرفته بود.

تیم کوک اخیراً گفت آی پد پرو کفن پی سی را پیچانده است و وی هرچند مک بوک خود را خیلی دوست دارد، اما در سفرها آی پد پرو را با خود به این‌طرف و آن‌طرف می‌برد!

اما بر اساس شاخص سرعت و عملکرد موسوم به Geekbench 3، تنها یک هسته آی پد پرو امتیاز ۳۲۳۳ را کسب کرد که این رقم برای مک بوک ایر ۲۰۱۵ با پردازنده i5-5250U معادل ۲۸۷۹ است. امتیاز مک بوک پرو ۱۳ اینچ نیز ۳۲۹۵ است که آی پد پرو خیلی به آن نزدیک شده است. نکته جالب مقایسه با سرفیس پرو ۴ مایکروسافت است که این رقم برای سرفیس با پردازنده i5-6300U معادل ۳۲۵۰ است.

اما در بحث گرافیک فاصله بین آی پد پرو جدید اپل با محصولات خود اپل و نیز سرفیس پرو خیلی بیشتر است و آی پد پرو سرتر از بقیه جا می‌گیرد.

در این میان گرافیک به‌کاررفته در آی پد پرو از گرافیک مک بوک پرو ۱۵ اینچی (iris Pro 5200) و سرفیس پرو ۴ (اینتل اچ‌دی ۵۲۰) بسیار بالاتر جا گرفته است.

در یک نگاه می‌توان به مزایای آی پد پرو به شرح زیر اشاره کرد:

پرفورمنس عالی که تراشهA9  و رم ۴ گیگ دلیل اصلی آن است/سخت‌افزار عالی متناسب با سبکی آن در نظر گرفته‌شده است/ کیبورد هوشمند و متعادل بودن هنگام تایپ / اسپیکرهای بسیار باکیفیت / تاچ آی دی و پرداخت الکترونیکی اپل / استفاده از کیبورد هوشمند روی لپ‌تاپ / قلم دیجیتال آی پد بیشتر از یک‌قلم طراحی به نظر می‌رسد / قیمت رقابتی‌تر با سرفیس پرو؛ البته سرفیس پرو گران‌تر با سخت‌افزار بالاتر تهیه‌شده است/ همکاری لاجیتک برای ساخت لوازم جانبی بهتر

معایب زیر نیز در مورد آی پد پرو مطرح است:

قیمت گران به‌خصوص برای یک تبلت و پرداخت ۲۵۰ دلاری برای لوازم جانبی معمولی/ بسیاری از اپلیکیشن ها با آی او اس ۹ پس از گذشت ۲ ماه کار نمی‌کند و آی پد پرو نیز از این قاعده مستثنا نیست / سایز بزرگ نمایشگر برای برخی اپ ها خوب نیست به‌خصوص برای گیم ها / کیبورد هوشمند فقط یک زاویه را پوشش می‌دهد / جایی برای قرار دادن قلم دیجیتال نیست و ممکن است از روی میز سقوط کند / زمان زیادی برای شارژ به خود اختصاص می‌دهد / برخی ویژگی‌های تاپ سه‌بعدی را مانند آیفون ۶ اس ندارد و Siri را به‌خوبی جواب نمی‌دهد / مولتی تسکینگ ضعیف ارزیابی‌شده است / استفاده از پورت لایتنینگ برای تبدیل به یو اس بی زیاد کارا نیست.

 

۱۵-۱۱-۱۶-۱۱۰۳۴iPad-Pro-charts.010-980x735 ۱۵-۱۱-۱۶-۱۰۵۸۱۸iPad-Pro-charts.009-980x735 ۱۵-۱۱-۱۶-۱۰۵۹۳۹iPad-Pro-charts-2.002-980x735

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle