دسته‌ها
علم و دانش نجوم

در ابتدا زمین از ماه آب می دزدید !

 تازه ترین تحقیقات دانشمندان علوم فضایی از دزدیده شدن آب از ماه در دورانهای اولیه شکل گیری اش آن هم توسط زمین پرده برداشته است.

تحقیقات جدیدی که توسط دانشمندان انستیتو تحقیقات Southwest در کلورادوی آمریکا صورت گرفته نشان می دهد پس از برخورد فضایی که به شکل گیری زمین و قمر آن منجر شد، سیاره مادر به راحتی مواد فرار و بخارات را جذب خود کرده که در این میان آب و سایر مولکولها از مهمترین این ترکیبات بوده است.

در عین حال این تحقیقات نشان می دهد که همزمان با دور شدن تدریجی ماه از زمین، این جرم فضایی باقیمانده بخارات فراری که در دورانهای ابتدایی جدا شدن خود از زمین به دست آورده بود را رها می سازد.

از این رو دانشمندان بر این باور هستند که زمین در دورانهای ابتدایی پیدایش خود و شکل گیری ماه، سرقتی بزرگ از این جرم فضایی کوچک انجام داده است.

دانشمندان دهه های طولانی است که درباره تفاوت مهم ماه و زمین بحث می کنند، جایی که نبود آب در ماه مهمترین تفاوت آن با زمین عنوان می شود.

بر اساس مطالعاتی که پیشتر انجام شده است ماه هر سال حدود ۴ سانتیمتر از زمین دورتر می شود. در واقع از زمان شکل گیری، ماه همواره در حال دور شدن از زمین بوده است.

نتایج این تحقیقات در پی ترکیب مدل های شیمیایی و حرارتی با مدلهای قبلی حرکتی ماه به دست آمده است، تحقیقاتی که تاکنون انجام آن سابقه نداشته است.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle