دسته‌ها
اخبار تکنولوژی علم و دانش

استفن هاوکینگ و رویای پرواز به فضا

«استفن هاوکینگ» بر این باور است که ممکن است رویای پرواز به فضا برای او روزی دست یافتنی شود.

به گزارش ویرلن، «استفن هاوکینگ» سرشناس ترین فیزیکدان جهان در مصاحبه ای اختصاصی با یک خبرگزاریهای روسی به سوالاتی در حوزه روبات، فعالیت علمی، اوقات فراغت و رویای خود اینگونه پاسخ داد:

*اگر روبات ها در آینده نزدیک به جای انسان جایگزین شوند، در این رابطه چه کاری باید انجام دهیم؟

اگر روبات ها قادر باشند هر چیزی که مورد نیاز ما است را تولید کنند در این صورت پیامد آن ببستگی دارد که نیازها چگونه توزیع شوند. هر شخصی از داشتن زندگی مجلل لذت می برد مشروط به این که افراد از ثروت تولید شده سهم داشته باشند. اگر صاحبان دستگاه ها ثروت را باز پخش کنند، می توان به فقر و فلاکت پایان داد. اما به نظر می رسد که تا کنون فناوری موجب افزایش نابرابری شده است.

*شما بعنوان دانشمندی مشهور و همچنین تفهیم کننده علم هستید، کدام یک از این فعالیت های علمی را بیشتر از دیگری دوست دارید؟

اول از همه من یک دانشمند هستم. بسیار افتخار می کنم که قادر هستم تا به درک هستی کمک کنم. بسیار خرسند هستم که کارهای من دارای علاقمندان متعددی است و معتقد هستم که عموم مردم باید آن ها را بدانند و فرصتی برای درک این آموزها داشته باشند که این قسمت بعنوان کار اسرارآمیز دانشمندان محسوب می شود.

*در مورد فعالیت روزمره خود به ما بگویید.

به دلیل شرایطی خاصی که دارم، زمان طولانی صرف می شود تا صبح ها از خواب بلند شوم و بنابراین معمولا دیر به محل کار خود می رسم. کار روزانه من به دو بخش تحقیقات علمی و کمک رسانی همگانی تقسیم می شود.

*ترجیح می دهید که اوقات فراغت خود را چگونه سپری کنید؟

علیزغم اینکه در شب کم می خوابم و خواب نامنظمی دارم اما دوست دارم که اوقات فراغت خود را در بعدازظهرها به موسیقی گوش دهم یا اینکه فیلم تماشا کنم و امور روزمره را در تلویزیون دنبال کنم.

*پرفسور هاوکینگ، رویای شما چیست؟

همیشه رویای پرواز به فضا را داشته ام. اما برای سال های طولانی است که فکر می کنم فقط یک رویا است. من روی ویلچر هستم و به زمین محدود شده ام و تجربه سفر به فضا چگونه برای من میسر خواهد بود، جز با تخیل و فعالیت من بر روی فیزیک نظری.

هیچگاه فکر نمی کنم که فرصتی برای دستیابی به رویای من بوجود آید تا سیاره زیبای مان را از فضا تماشا کنم یا اینکه به دنیای خارجی نظر بیاندازم. این رویا در قلمرو فضانوردان است و فقط افراد خوش شانس کمی از این تجربه هیجان انگیز بهره می برند. اما ممکن است که شانس رفتن به فضا با Virgin Galactic ( یک شرکت فضایی) را داشته باشم.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle