دسته‌ها
اختراع علمی و فناوری

لباسی که حرکات بدن را ردیابی می‌کنند

 محققان استرالیایی الیاف کششی و رسانای الکتریکی تولید کرده‌اند که با استفاده از تکنیک‌های سنتی برای تولید پوشاک به منظور نظارت بر حرکات انسان بافته می‌شوند.

محققان با جایگزین کردن الیاف معمولی با الیاف هادی الکتریسیته، توانسته‌اند امکان نظارت بر حرکات انسان و حتی ذخیره انرژی مورد نیاز برای تقویت این عملکرد را با استفاده از لباس فراهم کنند.

محققان مرکز عالی الکترومواد شورای تحقیقات استرالیا (ARC) ساختارهای الیاف جدیدی را ایجاد کرده و از روش‌های بافندگی سنتی برای ارائه هر دو قابلیت‌ در پوشاک استفاده کرده‌اند.

منسوجات بافتنی مبتنی بر الیاف کامپوزیت پلیمری که در تاسیسات ساخت ملی استرالیا تولید شده‌اند، بسیار حساس ، با ثبات و قادر به تشخیص طیف گسترده‌ای از حرکات انسان هستند.

محققان به نمایش یک دستگاه کاربردی با قابلیت‌های سنجش از راه دور پرداختند که طی آن، یک نمونه اولیه پوشاک زانوبند با گیرنده بی‌سیم ارتباط برقرار می‌کرد.

این الیاف نه تنها کششی هستند بلکه همچنین رسانای برق هم به شمار می‌روند. ترکیب این قابلیت‌ها به الیاف اجازه می‌دهد تا به حرکات بدن پاسخ دهند.

به گفته محققان، برای ذخیره انرژی، موادی که باتری را تشکیل می‌دهند باید با چیدمان مناسب بافته شده باشند تا قابلیت ذخیره‌سازی انرژی را ارائه کنند.

گوردون والاس، رئیس مرکز عالی علوم الکترومواد شورای تحقیقات استرالیا گفت: ما می‌توانیم به پیشرفت‌های بنیادی در علوم مواد و مهندسی و درک ساختارهای پوشیدنی برای استفاده در تمرینات ورزشی و برنامه‌های توانبخشی دست یابیم.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle