دسته‌ها
مقالات آموزشی

دستور پخت کیک و دسرهای عاشقانه برای ولنتاین

دستور پخت کیک و دسرهای عاشقانه برای ولنتاین

 

کیک و  دسر قلب

به گزارش ویرلن از وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا :هیچ چیز مانند یک دسر به شکل قلب گویای جمله “من تو را دوست دارم” نیست. مطمئنم که هم شما با من در این رابطه موافقید . پختن کیک و دسرهای قلبی برای شما مشکل است .دستور پخت این دسرها سخت است و پختن آن‌ها جسارت  می‌خواهد. در هر صورت، ما از شما می‌خواهیم که دستور پخت دسرهای زیر را امتحان کنید ، آن‌ها را جسورانه بپزید و در کنار عشقتان این کیک ،شیرینی و دسرها را بخورید و عشقتان را به یکدیگر ابراز کنید.

دسرها و کیک‌های قلبی خوشمزه می‌توانند در روز ولنتاین لبخند را به گوشه لبان شما بیاورند.

 

ساندویچ بستنی شکلاتی توت‌فرنگی قلبی شکل

مواد لازم

۲  ۴/۳ فنجان آرد شیرینی پزی

۲/۱  فنجان پودر کاکائو

۲  ۲/۱ قاشق چا‌ی‌خوری بیکینگ پودر

۴/۱ قاشق چای‌خوری نمک

۱۲ قاشق غذا‌خوری کره، دمای اتاق

۱  ۱/۲ قاشق چای خوری وانیل خانگی عصاره خانگی وانیلی

۱  ۲/۱ فنجان شکر

۲ عدد تخم‌مرغ بزرگ

۱ قاشق غذاخوری شیر

۲ تا ۲ ۲/۱ پیمانه نیم لیتری بستنی توت‌فرنگی نرم

 

طرز تهیه

۱) در یک کاسه متوسط، آرد، پودر کاکائو، بکینگ پودر و نمک را باهم مخلوط کرده و کنار بگذارید. در کاسه دیگری کره، وانیل و شکر را با همزن برقی مخلوط کنید.سپس تخم‌مرغ  و شیر  را نیز به آن‌ها اضافه کرده و کاملا با همزن برقی مخلوط کنید و حدود ۵ دقیقه این مخلوط را با همزن برقی بزنید تا کش‌دار شود.سپس مخلوط دو کاسه را به آرامی با یکدیگر مخلوط کنید تا خمیر یکنواخت شود.خمیر را حدود یک ساعت ورز دهید، سپس خمیر را نصف کرده و هر نیمه را کف ظرفی تخت کنید و  با قالب قلب دلخواه خود خمیر را به شکل قلب ببرید.توجه کنید که ضخامت خمیر شما حدود ۳-۲ سانتی‌متر باشد، کافی است.

۲) برای شکل دادن ورقه‌های قلبی شکل، خمیر را حدود ۵ دقیقه در یخچال بگذارید تا کمی سفت شود و بتوانید با نوک چنگال روی خمیر تعدادی سوراخ ایجاد کنید تا شکل زیبایی به خود بگیرد.سپس هر ورقه خمیر قلبی شکل را حدود ۱۵ دقیقه در فر بگذارید، سپس آن‌ها را از فر خارج کرده و به سینی منتقل کنید تا خنک شوند.

۳)حدود ۲ قاشق غذاخوری بستنی نرم توت‌فرنگی را روی یکی از کوکی‌های قلبی شکل بگذارید و سپس کوکی دیگری روی آن قرار دهید تا شکل ساندویچ شود. ساندویچ بستنی شکلاتی توت‌فرنگی قلبی شکل را در فریزر بگذارید تا بستنی آن سفت شود، زمانی که می‌خواهید آن را میل کنید ، آن را از فریزر خارج کرده و در کنار عشقتان آن را میل کنید.

 

کیک پنیر قلبی

 مواد لازم

۱ فنجان کراکر خوردشده شیرینی

کمی دارچین

۴ قاشق غذاخوری کره ذوب شده

۱۶ اونس (۲ تکه) پنیر خامه‌ای نرم

۱ فنجان شکر

۳ عدد تخم‌مرغ بزرگ

۱ و ۴/۱ فنجان خامه ترش

 

رنگ‌آمیزی طبیعی:

آبی – ۲/۱ قاشق غذاخوری پوره توت

صورتی – ۲/۱ قاشق غذاخوری پوره تمشک

زرد – یک لیمو، ۱ قاشق چای‌خوری آب لیمو  و ۱ زرده تخم مرغ

نارنجی – ۱ و ۲/۱ قاشق غذاخوری پوره هویج و ۲ قاشق چای‌خوری آب پرتقال

سفید – کیک پنیر ساده

سبز – کیوی این رنگ را ایجاد نمی‌کند اما شما می‌توانید آهک یا اسفناج را امتحان کنید

قرمز- پوره شاه توت و یا تمشک برای نوشتن کلماتی بر روی کیک پنیر

 

طرز تهیه

قالب قلبی را که در شکل می‌بینید را تهیه کرده و فر را روی ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید.

۱)کیک خوردشده را با دارچین و کره ذوب شده مخلوط کنید و این مقدار را به اندازه مساوی در هر قالب قلبی شکل تقسیم کنید و آن را در هر قالب به پایین فشار داده تا کیک‌ها به هم چسبیده و فشرده شده و یک لایه شود.

 

۲)پنیر خامه‌ای را در ظرفی بزنید. شکر، خامه ترش و تخم‌مرغ را نیز به آن اضافه کرده و با همزن آن را بزنید تا یکنواخت شوند.

 

۳)مایه پنیری کیک پنیر را به ۶ کاسه تقسیم کنید ،سپس به هر کاسه پوره میوه خاصی که در بالا گفته شد را اضافه کنید و سپس مایه پنیری را به هم زنید تا با پوره میوه یک زنگ شود.

 

۴)این مایع‌های پنیری را به طور مساوی داخل قالب‌های قلبی که قبلا کیک خوردشده را ریخته‌اید، اضافه کنید و سپس ۲۵-۲۲ دقیقه آن‌ها را در فری که قبلا روشن کرده‌اید قرار بدهید تا پخته شوند.

 

۵)پس از اینکه کیک پنیر کاملا پخته شد ، قالب را از فر خارج کرده و بگذارید کمی خنک شود.سپس کیک پنیر را از آن قالب خارج کنید،اگر این کیک‌ها به‌ خوبی از قالب خارج نشدند ، اول آن‌ها را در فریزر بگذارید و بعد از اینکه آن‌ها را از فریزر خارج کردید با مهرهای خاصی و با استفاده از  رنگ قرمز(پوره شاه توت و یا تمشک)  کلماتی را بر روی کیک پنیر بنویسید.کلماتی مانند Love You بهترین انتخاب برای روز ولنتاین هستند. این کلمات را روی کیک پنیر خود بنویسید و این کیک پنیر را به عشقتان تقدیم کنید.

 

کیک پینیاتا قلبی

  مواد لازم

۱ بسته کیک آماده

۴-۳  فنجان خامه کیک

مقداری اسمارتیز یا شکلات قلبی برای داخل کیک

رنگ صورتی خوراکی(یا هر رنگی که شما می‌خواهید به کیک خود بزنید)

 

طرز تهیه کیک

خمیر کیک را کف ظرفی که فویل کشیده‌اید پهن کرده و سپس آن را در فر (۲۰۰ درجه سانتی‌گراد) قرار دهید تا کاملا بپزد ف قطر کیک باید جدود ۵-۴ سانتی‌متر باشد.سپس کیک را از فر دراورده و بگذارید تا سرد شوید سپس با قالب‌های خاصی که در شکل می‌بینید ، کیک را برش دهید.

در کف کیک لایه قلبی کامل را قرار دهید و کمی خامه کیک را به آن می‌مالید ، سپس در لایه‎‌‌های بالایی قلب توخالی را قرار دهید و لایه به لایه بین لایه‌های کیک خامه بمالید.

سپس شکلات قلبی را داخل کیک خود ریخته و لایه آخر کامل قلبی را روی سر کیک قرار ‌دهید و سپس به تمام روی کیک خامه رنگی دلخواه خود را بمالید و روی کیک را تزئین کنید .

منبع:  وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle