دسته‌ها
دیجیتال علمی و فناوری

نسل جدید گوگل گلس

گوگل ژانویه سال گذشته پروژه‌ی تولید گوگل گلس را متوقف کرد. از آن پس اخباری در خصوص توسعه‌ی نسل جدیدی از این گجت هوشمند بارها منتشر شده که نشان از توسعه‌ی گجت جدید با هدف استفاده توسط مشتریان تجاری دارد. حال اطلاعات جدیدی در خصوص این گجت هوشمند منتشر شده است.

گوگل سال گذشته تولید گوگل گلس را متوقف کرد. هرچند این گجت هوشمند تحت نسخه‌ی توسعه‌دهندگان تولید می‌شد، اما با این حال به نظر می‌رسد گوگل نتوانسته به آنچه که در نظر داشت دست یابد، با این حال غول جستجو در این حوزه ناامید نشده و براساس اطلاعات ارائه شده متخصصان این کمپانی در حال کار روی پروژه‌ی جدیدی با عنوان Project Aura است. اطلاعات جدید منتشر شده از این پروژه نشان از این دارد که گوگل در حال کار روی سه نسخه از گوگل گلس است که دو دستگاه از این سه نسخه با تمرکز روی صوت و دریافت دستورات صوتی طراحی شده‌اند.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط منابع آگاه، یکی از نسخه‌ها مجهز به صفحه‌ی نمایش بوده و با هدف عرضه به مشتریان تجاری طراحی و توسعه یافته است. دو نسخه‌ی دیگر با تمرکز روی دستورات صوتی و بدون صفحه‌ی نمایش طراحی شده‌اند. شنیده‌ها حکایت از این دارد که این دو نسخه با کاربردهای ورزشی برای استفاده توسط ورزشکاران توسعه یافته است. همچون نسخه‌ی پیشین گوگل گلس در این دو دستگاه نیز از فناوری انتقال صوت با استفاده از استخوان‌های گوش درونی بهره گرفته شده است. البته در گوگل گلس‌های جدید خبری از سیستم حذف نویزهای بیرونی نیست. براساس اطلاعات ارائه شده این دو گجت هوشمند با عنوان هدفون‌هایی که روی صورت قرار می‌گیرند، شناخته شده‌اند.

پروژه‌ی گوگل گلس پس از ایجاد تحولات در آن، توسط تونی فدل هدایت می‌شود. تونی فدل یکی از متخصصان پیشین اپل است که تجربه‌ی کار روی گجت‌های قرار گرفته روی سر را دارد. وی پس از آنکه اپل را ترک کرد، کمپانی نست را بنیان گذاشت که گوگل این کمپانی را مال خود کرد. تیم توسعه‌ی دهنده‌ی گوگل گلس‌های جدید در ماه آگوست پس از آنکه آمازون متخصصان شاغل در بخش سخت‌افزار خود را از کار برکنار کرد، به موجب جذب این افراد قدرتمندتر از پیش شده است. این افراد در آمازون در بخش Lab126 مشغول به کار بودند.

از جمله‌ی دلایلی که می‌توان برای عدم استقبال از گوگل گلس نام برد، باید به محدود بودن کاربردهای آن اشاره کرد. همچنین وجود دوربین روی این گجت هوشمند باعث ایجاد مشکلاتی در آمریکای شمالی شده بود. ضمنا محدودیت‌های سخت‌افزاری نظیر عمر پایین باتری را باید یکی دیگر از مواردی خواند که به عدم استقبال از این گجت دامن زد. به نظر می‌رسد استفاده از چنین گجت‌هایی توسط کاربران تجاری می‌تواند بسیار کاربردی‌تر بوده و نقش تاثیرگذار‌تری در بازی ایفا کند.

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا عینک‌های هوشمند می‌توانند همچون سایر گجت‌های پوشیدنی راه خود را به سوی کاربران عمومی باز کنند یا خیر؟

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle