دسته‌ها
اخبار تکنولوژی دیجیتال موبایل و تبلت

لومیا ۹۵۰ ایکس ال ، گوشی هوشمند جدید با ویندوز ۱۰

لومیا ۹۵۰ ایکس ال دومین گوشی هوشمند جدیدی است که ویندوز ۱۰ روی آن سوار شده است.
مبنای آن ویندوز ۸ با هسته جدید برای سیستم‌عامل ۱۰ است که بسیار شبیه نسخه دسکتاپ ویندوز ۱۰ و ایکس باکس تعریف‌شده است.

این بخشی از استراتژی یکپارچه‌سازی ابزارهای مختلف با یک سیستم‌عامل واحد است که مایکروسافت آن را دنبال می‌کند. رابط کاربری ویندوز ۱۰ جلا داده‌شده و صفحه اصلی با کاشی‌های / Tiles زنده تزئین شده و تمام برنامه‌ها در دو اسکرین جا داده‌شده‌اند.

صفحه اصلی موسوم به Glance Screen است که با سخت‌افزار  AOMLED به‌خوبی سازگار شده است. با قفل شدن نمایشگر ، نوتیفیکیشن‌های مختلف با رنگ‌های گرم‌ترظاهر می‌شوند.

مایکروسافت سیستم تأیید ورود بیومتریک خود را «ویندوز هلو» نامیده است و سیستم شناسایی از طریق عنبیه / iris و اسکن اثرانگشت و … با این فناوری به‌خوبی کار می‌کند. جالب اینکه سیستم شناسایی امنیتی مذکور در نور کم و در شب نیز جواب می‌دهد.

دو اسکرین بودن ویندوز ۱۰ مانند ویندوز ۷ و ۸ است که آیکون‌های اصلی در صفحه اول نمایش داده‌شده‌اند و کاربر می‌تواند سایز اپ‌ها را کم‌وزیاد کند تا تعداد اپ‌های بیشتری روی صفحه بنشیند.

با Action center می‌توان چینش‌ها را تغییر داد و شبیه سیستم‌عامل آی او اس آیکون‌ها و نوتیفیکیشن‌ها را با کشیدن دست به بالا و پایین، مشاهده کرد.

اپلیکیشن‌های ضروری در بک‌گراند گوشی فعال می‌ماند مگر اینکه کاربر به‌صورت دستی آن‌ها را غیرفعال کند.

ستینگز می‌تواند به‌صورت تبلت وار نیز فعال شود تا کاربر از طریق داک استیشن جدید مایکروسافت، بتواند روی دسکتاپ نیز هم‌زمان کار کند.

کورتانا نیز مانند سیری اپل و Google Now صوت کاربر را بر اساس مکان و زبان تشخیص می‌دهد و با تمام دستورات تعریف‌شده صوتی کار می‌کند.

 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle