دسته‌ها
برترینها دیجیتال

بازی‌های PS2 روی PS4 اجرا می‌شوند

پس‌ازاینکه خبر شبیه‌سازی ۱۰۰ بازی ایکس باکس ۳۶۰ روی ایکس باکس وان منتشر شد، سونی رقیب مایکروسافت نیز تأیید کرده که بازی‌های PS2/ پلی‌استیشن ۲ روی PS4 / پلی‌استیشن ۴ شبیه‌سازی‌شده و کار می‌کنند.

بنابراین کاربران پلی‌استیشن ۴ می‌توانند بازی‌هایی را که روی پلی‌استیشن ۲ انجام داده‌اند را منتقل کرده و حتی امتیازات حاصله از بازی‌ها را روی مدل ۴ شبیه‌سازی کرده و بازی خود را ادامه دهند.

نکته جالب اینکه بازی‌های پلی‌استیشن ۲ با رزولوشن ۵۱۲ در ۴۴۸ و ۶۴۰ در ۴۴۸ روی پلی‌استیشن ۴ به‌صورت ۱۲۹۲ در ۸۹۶ پیکسل نمایش داده می‌شود.

بیش از ۱۸۵۰ عنوان گیم روی پلی‌استیشن ۲ وجود دارد که بزرگ‌ترین کلکسیون بازی روی کنسول‌های حال حاضر جهان است و اگر این بازی‌ها کاملاً روی PS4 قابل نقل‌وانتقال شود، کاربران زیادی به پلی‌استیشن می‌پیوندند.

پلی استیشن ۲ /PS2 دومین کنسول خانگی بازی ویدئویی از شرکت سونی، جانشین کنسول موفق پلی‌استیشن و قبل از پلی‌استیشن ۳ در سری پلی‌استیشن است. خبر ساخته شدن آن در مارس سال ۱۹۹۹ داده شد و یک سال بعد در ژاپن منتشر شد. رقبای اصلی این کنسول، کنسول‌های دریم‌کست، اکس‌باکس و نینتندو گیم‌کیوب بودند.

پلی‌استیشن ۲ از نسل ششم کنسول‌های بازی هست و پرفروش‌ترین کنسول تاریخ با فروش بیش از ۱۴۰ میلیون نسخه تا ۳۰ سپتامبر سال ۲۰۰۹ شد. در سال ۲۰۰۵ پلی‌استیشن ۲ سریع‌ترین کنسولی شد که توانسته بود ۱۰۰ میلیون نسخه روانه بازار کند.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle