دسته‌ها
معماری

دوچرخه‌سواری در لندن

گروه معماری و طراحی شهری فاستر و همکاران به تازگی طرحی را برای دوچرخه‌سواری در شهر لندن ارائه دادند که از این طریق هم حجم ترافیک را در این شهر شلوغ و پرجمعیت بکاهند و هم در کاهش آلاینده‌های آزار دهنده در محیط، موثر عمل کنند.
این طرح جدید مسیر راه‌آهن لندن را به یک بزرگراه دوچرخه سواری تبدیل می کند که در افزایش سرعت حمل و نقل و همچنین چشم انداز نمای شهری نقش بسزایی را ایفا خواهد کرد.

در نقشه طرح توسعه شهری گروه فاستر و همکاران اینگونه آمده است که از طریق این مسیر دوچرخه سواری بیش از ۶ میلیون نفر از ساکنان می توانند به یک مسیر سریع، بدون ترافیک و رایگان دست پیدا کنند که بر روی خط راه‌آهن لندن کشیده شده است.

نکته جالب اینجاست که از این طرح به عنوان «دوچرخه‌سواری آسمانی» نیز یاد می شود چرا که این مسیر از زمین فاصله دارد و دقیقا طبقه بالای خط راه‌آهن قرار گرفته است.

این شبکه جدید حمل و نقل لندن حدود ۲۲۰ کیلومتر طول دارد که به بیش از ۲۰۰ کوچه و خیابان مختلف در شهر لندن راه پیدا می کند. از این رو هم مسیر رفت و آمد شهروندان را بهبود می بخشد و هم خطرات ناشی از تصادفات دوچرخه سواری در شهر شلوغ لندن را به شدت کاهش خواهد داد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند اگر لندن بتواند طرح های این‌چنینی را در مناطق مختلف شهر توسعه دهد، علاوه بر فرهنگ‌سازی گسترده در زمینه استفاده از دوچرخه و وسائل نقلیه عمومی به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و هم تا ۲۰ سال آینده هیچ گونه خطری ناشی از افزایش جمعیت و ظرفیت سازی برای جابه جایی و حمل و نقل شهروندان، آنها را تهدید نخواهد کرد.

همچنین طبق برآوردهای صورت گرفته مبلغی معادل ۲۲۰ میلیون پوند جهت اجرا و بهره برداری این پروژه مورد نیاز خواهد بود.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle