دسته‌ها
آموزش و پرورش پربحث ترین اخبار

۶ اقدام آموزش و پرورش برای رفاه معلمان

وزیر آموزش و پرورش گفت: برقراری فوق العاده مناطق مرزی، افزایش امتیازات کارگزینی، رتبه بندی معلمان، بیمه طلایی، درمانگاه‌های فرهنگیان و مراکز اسکان درمان در راستای بهبود معیشت فرهنگیان است.

علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در برنامه رادیویی ایران در خصوص عدم اعمال مدرک دوم فرهنگیان در حکم کارگزینی آنها، اظهار داشت: در جریان این موضوع هستم و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بخشنامه‌ای صادر کرده است و پیگیر حل این موضوع هستیم و امیدوارم این مشکل برای فرهنگیان مرتفع شود تا معلمان بتوانند با انگیزه بالاتر برای رفتن به مقاطع بالاتر تحصیل کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا قبول دارید وضعیت معیشت فرهنگیان شرایط مناسبی را ندارد؟»، خاطرنشان کرد: این موضوع را تأیید می‌کنم؛ در دولت یازدهم تلاش بر این بود تا حدی که امکان پذیر باشد مشکلات فرهنگیان که بعضاً حتی به پیش از انقلاب اسلامی باز می‌گردد به تدریج و در یک بازه زمانی معقول حل کنیم.

فانی به اقداماتی که در خصوص بهبود وضعیت معیشت فرهنگیان انجام شده است اشاره و گفت: نخستین موضوع بحث پاداش مناطق مرزی بود که چندین سال سایر دستگاه‌ها اجرا می‌کردند، اما آموزش و پرورش به دلیل محدودیت‌های مالی اجرا نمی‌کرد که سال گذشته ابتدا در استان سیستان و بلوچستان این کار را آغاز کردیم و از اول تیرماه سال جاری هم برای تمام فرهنگیان در مناطق مرزی این فوق العاده برقرار شد.

وی افزود: موضوع دیگر به قانون مدیریت خدمات کشوری باز می‌گردد که امتیازاتی که برای فرهنگیان تا قبل از آغاز این دولت اعمال می‌شد ۷۰۰ امتیاز بود که ابتدا در دوره دبستان این موضوع را در سال گذشته از ۷۰۰ به ۱۵۰۰ امتیاز افزایش دادیم و ترمیمی در پرداختی به فرهنگیان در ابتدایی انجام شد که میانگین ریالی آن حدود ۱۲۰ هزار تومان بود؛ این کار برای سایر فرهنگیان از فروردین ماه امسال اجرا  و امتیازات آنها به ۱۳۰۰ و ۱۵۰۰ امتیاز افزایش یافت.

وزیر آموزش و پرورش به رتبه بندی معلمان نیز اشاره و تصریح کرد: بیش از ۷۰۰ هزار نفر از فرهنگیان از اول مهر سال جاری رتبه بندی شدند و میانگین حدود ۳۰۰ هزار تومان به حقوق آنها اضافه شد و در یک بازه قریب به ۶۰۰ هزار تومان هم شاهد این افزایش بودیم.

وی به توجه غیر مادی به معیشت فرهنگیان هم اشاره و عنوان کرد: اکنون ۱۲۰ درمانگاه فرهنگیان در کشور فعال است، ضمن اینکه کار بسیار خوبی هم برای نخستین بار انجام شد که تأسیس مرکز اسکان فرهنگیان است.

وی افزود: در این راستا برخی فرهنگیان که بیماری‌های صعب العلاج دارند و برای تحت درمان بودن مجبور هستند که به استان‌های بزرگ و همجوار بروند، این مراکز اسکان فرهنگیان در ادامه درمان در استان‌های مختلف به آنها کمک می‌کند؛ این مراکز اکنون در تهران، اصفهان و مشهد فعال شده است و تا ۱۰ مرکز در استان‌ها توسعه خواهد یافت.

فانی در پاسخ به این پرسش که «بیمه طلایی فرهنگیان نقص‌هایی داشت و آیا اکنون این مشکلات مرتفع شده است؟»، گفت: امسال روش کار بیمه طلایی را عوض کردیم و به شکل صندوقی بیمه را اداره می‌کنیم بدان معنا که فرهنگیان هزینه درمان را پرداخت می‌کنند سپس این هزینه‌ها را مستقیماً به آنها پرداخت می‌کنیم.

وی در خصوص کاهش تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌های درس، تصریح کرد: توزیع نیروی انسانی آموزش و پرورش نامناسب است و در برخی مناطق تورم نیرو و در برخی مناطق کمبود نیرو داریم که ۲ سال پیش بحث ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی را آغاز کرده‌ایم تا در نتیجه تراکم دانش‌آموزی نیز کاهش یابد.

وی افزود: در برخی استان‌ها نسبت کارکنان به دانش‌آموز عدد ۸ را نشان می‌دهد و در این خصوص هم استاندارد دقیقی نمی‌توانیم تعریف کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: نسبت کارکنان به دانش‌آموز به صورت کلی در کشور از عدد ۱۴ تا ۳۱ است و بر اساس مطالعات تطبیقی که انجام داده‌ایم اکنون میانگین کشوری ۱۱٫۵ است و اگر این عدد به ۱۴ یا ۱۵ برسد ایده‌آل خواهد بود.

منبع: فارس

 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle