دسته‌ها
VIRLAN هنری

کتاب زندگی «مرتضی پاشایی» دردسرساز شد

چندی پیش رمان «سی» با موضوع زندگینامه زنده‌یاد «مرتضی پاشایی» و به قلم «شهناز محلوجیان» منتشر شد. رمانی که در آن زندگی این خواننده فقید و وقایعی که او در طول سی سال عمر خود پشت سر گذاشت مورد بررسی قرار گرفت. این کتاب به بازار آمد و انتظار می‌رفت برخلاف آلبوم‌های مرحوم پاشایی بدون حاشیه باشد. اما به تازگی خانواده آن مرحوم نسبت به رمان سی واکنش نشان داده‌اند. واکنش این خانواده نه تنها نسبت به رمان سی، بلکه نسبت به نویسنده آن هم بود. شهناز محلوجیان طی ماه‌های گذشته و خصوصا در نشست خبری آلبوم «اسمش عشقه» خودش را وکیل خانواده پاشایی معرفی کرد. اما ظاهرا این عنوان او هم از سوی خانواده پاشایی، مردود شده است.

ناصر پاشایی، مدیرعامل و رییس هیئت مدیره موسسه فرهنگی هنری «مرتضی پاشایی»، اعلام کرد: «به‌جز پدر، مادر و برادر مرتضی پاشایی قانوناً هیچکس دیگری با عناوین مختلف مانند نماینده تام الاختیار یا وکیل یا عناوین مشابه دیگر حق ندارد با سایت ها، خبرگزاری ها، رسانه‌های صوتی و تصویری یا نشریات در خصوص مرتضی پاشایی مصاحبه کند.»

پدر پاشایی همچنین گفت: «در روزها وماه‌های اول آسمانی شدن مرتضی به علت تألمات شدید اعضای خانواده، فرد یا افرادی پیگیر اموربودند اما رسما و کتباً هیچکس به عنوان نماینده تام الختیار یا وکیل معرفی نشده است.»

او درباره کتاب سی هم گفت: «چاپ و انتشار کتاب سی با مجوز و امضای وراث قانونی مرتضی پاشایی یعنی پدر ومادرش صورت نگرفته و هیچگاه دست‌نوشته یا تاییدیه‌ای مبنی بر چاپ این کتاب از سوی پدر مادر و برادر مرتضی پاشایی، که قانوناً حق اعطای مجوز چاپ کتاب با موضوعیت مرتضی پاشایی را دارند، صادر نشده است. این حرکت از سوی نویسنده و تهیه کنندگان کتاب بصورت کاملا خودسرانه و بدون حتی ارائه کتاب به وراث قانونی جهت بازبینی و تایید صحت مطالب درج شده صورت گرفته است. همچنین خانواده به‌هیچ‌وجه مطالب کتاب را که از سوی نویسنده و عوامل ایشان که بعنوان داستان زندگی مرتضی عنوان شده، تایید نمی نمایند. ضمن اینکه این کتاب با اشتباهات بسیاری در نوع نگارش، تاریخ اتفاقات، نوع و چگونگی روایت اتفاقات مختلف همراه است. همین مساله باعث گمراهی مخاطبان در ارزیابی شخصیت مرتضی پاشایی شده و تعاریف این کتاب کاملاً از شخصیت واقعی مرتضی به دور است.»

ناصر پاشایی درخواستی هم داشت که اینگونه مطرح کرد: «از افرادی که به مقاصد مختلف سو، دست به اقدامات نا صحیح می زنند و در این یکسال قصد سواستفاده از نام فرزندمان را داشتند، می خواهیم به احترام نام مرتضی پاشایی و شخصیت بی حاشیه و پاکش دست از هرگونه حاشیه‌سازی و تشویش اذهان طرفداران عزیزِ فرزندمان بر دارند و اجازه دهند روح بزرگ مرتضی عزیزمان در آرامش باشد.»

از سوی دیگر خبر رسمی انتشار کتاب زندگینامه مرتضی پاشایی مرداد امسال اعلام شد و شهناز محلوجیان رسما اعلام کرد که در حال نگارش چنین رمانی است. ناصر پاشایی در همین زمینه سوال خبرنگار «موسیقی ما» مبنی بر اینکه چرا طی این مدت نظارتی روی روند نگارش کتاب به عمل نیامده و اینکه چرا از نشر آن ممانعت به عمل نیامده گفت: «در روزهای اول نگارش این کتاب از سوی نویسنده، مذاکرات اولیه‌ای صورت گرفت اما هیچگاه پدر و مادر مرتضی تاییدیه‌ای به نویسنده مبنی بر چاپ کتاب نداده اند. متاسفانه هیچگاه نسخه‌ای از کتاب یا حتی مینوت اولیه آن از سوی نویسنده برای بازبینی و تایید خانواده مرتضی یعنی پدر مادر و برادرش ارائه نشده و در تماس‌های متعدد نویسنده از ارائه کتاب و یا نسخه اولیه آن قبل از چاپ امتناع کرده است.»

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle