دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

چرا گردشگران پاریس را رو دوست دارند ؟ / ۸۰ میلیون گردشگر درسال

به گزارش ویرلن ؛ پاریس از دیرباز محل جذب هنرمندان بوده است. یک حرکت بزرگ هنری موسوم به «امپرسیونیسم» در اینجا شکل گرفته است. «لوور» شناخته شده ترین موزه فرانسه در پاریس است که مشهورترین تابلو جهان یعنی «مونالیزا» اثر «لئوناردوداوینچی» درآن قراردارد. ادبیات فرانسه به ویژه رمان نویسی در جهان معروف است.

موزه لوور

گردشگران پاریس را بخاطر شب زنده داری، رستوران ها و کافه های کنار پیاده رو دوست دارند و برج ایفل، کلیسای نوتردام، کاخ ورسای، خیابان شانزه لیز از مهمترین جاذبه های گردشگری پاریس می باشند. پاریس پایتخت فرانسه است و به خاطر زیبایی به آن لقب عروس شهر ها یا شهر روشنایی ها را داده اند. مکانی برای لذت بردن از غذاهای خوب، هنر های عالی و بناهای باشکوه بوده و مکانی برای نشستن و لذت بردن از زندگی در کافه های کنار خیابان می باشد. برای صدها سال، هنرمندان و نویسندگان پاریس را ستوده اند و بسیاری از آن ها برای زندگی به آنجا مهاجرت کرده اند. هرساله گردشگران زیادی با رزرو هتل در پاریس یا خرید تور فرانسه به این مقصد گردشگری منحصربفرد سفر می کنند. پاریس مرکز مد و سلیقه است، همچنین مرکز صنعت، تجارت و بازرگانی فرانسه می باشد. افراد شیک پوش و خوش لباسی در سراسر جهان کلاه و لباس فرانسوی خریداری می کنند.

کلیسای نوتردام

پاریس در شمال فرانسه و در کرانه رود سن قرار دارد و یکی از مراکز اصلی فرهنگی  وسیاسی اروپا و دیدنی ترین شهر جهان محسوب   می شود. علی رغم معماری های زیبا و مکان های گردشگری کم نظیر در این شهر، از لحاظ فاصله طبقات اقتصادی و میزان فقر نیز زبانزد همگان می باشد. برخی از آثار مهم فرهنگی و تاریخی پاریس عبارتند از کاخ ورسای که یکی از بزرگترین کاخ های باقیمانده از دوران پادشاهی لویی ها و ناپلئون است که روزانه هزاران گردشگر برای تماشای این کاخ به پاریس می آیند. البته این کاخ در حومه شهر پاریس واقع است و به دلیل آب و هوای معتدل درختان زیبایی دارد که به باغ کاخ شکوه زیادی داده است. گویی درخت هایش را با خط کش یک اندازه کرده اند. موزه لوور از معروف ترین جاذبه های گردشگری پاریس می باشد و محل نگهداری شش هزار و پانصد تابلوی نقاشی و دیگر آثار به جا مانده از گذشته های دور می باشد. اما معروف ترین خیابان جهان هم در این شهر است.
کاخ ورسای

برج ایفل شناخته شده ترین سمبل پاریس است که برای نمایشگاه بین المللی سال ۱۸۸۹، که یادمان صدمین سالگرد انقلاب فرانسه بود، ساخته شد. ارتفاع این برج حدود سیصد متر است و آسانسور ها بازدیدکنندگان را به بالای برج می برند. نام این برج از نام سازنده آن «گوستاو ایفل» گرفته شده و در زمان خود بلند ترین بنای جهان محسوب می شد.
برج ایفل

«شانزه لیزه» بلواری عریض در  شهر پاریس است که به خاطر سینماها و فروشگاه های نامدارش یکی از شناخته شده ترین خیابان های جهان است. فرانسوی ها به شانزه لیزه زیبا ترین خیابان جهان نیز می گویند. فرودگاه شارل دو گل پاریس نیز یکی از زیبا ترین، بزرگترین و مدرترین فرودگاه های جهان به شمار می رود. همچنین کلیسای نوتردام که سوژه داستان های «ویکتور هوگو» نویسنده مشهور فرانسوی بوده از معماری خاصی برخوردار است. در جای جای دیوارهای این کلیسا مجسمه هایی زیبا دیده می شود. کلیسای نوتردام را به بانوی پاریس می شناسند که یکی از بهترین نمونه های سبک «گوتیک» محسوب می شود. این کلیسا در مکانی قراردارد که قبلا رومی ها در آن معبدی برای پرستش «ژوپیتر» ساخته بودند. نوتردام کلیسایی است که نظر همه گردشگران را به خود جلب کرده است. جغرافی دانان می گویند: هر طور که محاسبه کنید، این کلیسا درست در مرکز شهر پاریس واقع شده است. سالانه تعداد زیادی از گردشگران با مذاهب  و ملیت های مختلف برای دیدن این کلیسا به پاریس می آیند.

 

منبع : الی گشت

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle