دسته‌ها
پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

پیوند گوش ساخته شده با چاپگر سه بعدی

متخصصان مرکز علمی ویک فورست در ایالت کارولینای شمالی امریکا، اعلام کردند که با استفاده از یک چاپگر سه بعدی پیشرفته بخش هایی از استخوان، ماهیچه و غضروف یک گوش را تولید کرده اند که بعد از پیوند به حیوانات، مثل گوش واقعی عمل می کند.
به گزارش ویرلن از دیسکاوری نیوز، چاپ اعضای پیوندی برای بدن انسان به واقعیت نزدیک تر می شود. ، این حرکت علمی بی نظیر، می تواند راه را برای ساختن هر عضو دیگری از بدن هموار کند.
ایده ‘چاپ’ بافت های بدن تازه نیست. سال هاست دانشمندان به دنبال راه هایی برای جایگزین کردن اعضای از دست رفته بدن انسان هستند، اما تاکنون تکنولوژی لازم برای این چاپ زیستی موجود نبوده است.
سلول های زنده بدن انسان، که توسط رگ های خونی تغذیه می شوند قابلیت رشد و بازسازی خویش را دارند، اما وقتی سلولی ‘چاپ’و به بدن پیوند داده می شود راهی برای زنده نگاه داشتن آن تا زمان قبول پیوند توسط بدن باید به وجود آید.
زنده نگاه داشتن این بافت های ‘چاپ’ شده پیوندی تا آن زمان، بزرگترین چالش دانشمندان در این حوزه بوده است.
اما این بار دانشمندان مرکز ویک فورست موفق شدند که شبکه ای، که می توان آن را به یک اسفنج زنده توصیف کرد، تولید کنندکه اکسیژن و مواد غذایی می تواند در خلال آن حرکت و به تمام نقاط این گوش چاپ شده برسد.
تیم پزشکی این مرکز، به سرپرستی دکتر آنتونی آتالا، بعد از ۱۰ سال تحقیق موفق به ساخت این عضو پیوندی چاپی شده اند که در موش های آزمایشگاهی به خوبی عمل می کند.
هنوز برای آزمایش این روش برای پیوند اعضای انسان، به آزمایش های بیشتری نیاز است اما در صورت موفقیت این روش، می توان گفت که یکی از بزرگترین دستاوردهای پزشکی و تکنولوژی و یکی از دیرینه ترین آرزوهای بشری برای جایگزین کردن اعضای ناقص یا از دست رفته به حقیقت پیوسته است.
از آنجا که این اعضای مصنوعی توسط کامپیوتر تولید می شوند، می توان آنها را برای خصوصیات خاص هر فرد طراحی کرد، چیزی که در عمل های جراحی پیوندی حال حاضر یا موجود نیست، یا پیدا کردن عضو اهدایی که کاملا مختصات فرد گیرنده را داشته باشد بسیار سخت است.

منبع:ایرنا 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle