دسته‌ها
VIRLAN جهان سیاسی

پرواز جنگنده‌های ایران و اسرائیل در یک آسمان !

«اوباما باید برای جنگ آماده شود، چرا که از ساکن شدن جنگنده های اسرائیلی و ایرانی در یک آسمان، چیزی بهتر از این حاصل نخواهد شد.»
افزایش حضور نظامی ایران در سوریه و اعزام جنگنده های ایرانی به این کشور، موضوعی است که اخیرا از سوی رسانه های خبری غرب در حال مطرح شده است.

روز گذشته پایگاه “اینترنشنال بیزینس تایمز” (International Business Times) در گزارشی به احتمال اعزام جنگنده های ایرانی به سوریه پرداخته و عنوان کرد: «در تحولی عمده، گزارش های اخیر نشان می دهند که نیروی هوایی ایران هم اکنون در حال برنامه ریزی برای استقرار دو اسکادران از جنگنده های خود در سوریه است.»

اما پایگاه خبری “هیل” (Hill) وابسته به کنگره آمریکا، در گزارشی ضمن تکرار این ادعا، به مشکلات احتمالی پرواز جنگنده های ایرانی در آسمان سوریه پرداخته است.

در این گزارش که تحت عنوان “جنگنده های ایرانی در آسمان سوریه، چه مشکلی به وجود خواهد آمد؟” منتشر شده، آمده است: «برخلاف اخبار حاکی از خروج نظامی ایران از سوریه، شواهد محکمی وجود دارد که ایران به دنبال بهره برداری بیشتر از شرایط در سوریه است. نه تنها مقامات ایرانی عقب گرد نیروهای خود از میدان های جنگ سوریه را به شدت رد کرده اند، بلکه بدتر از آن، بر اساس گزارش هایی که توسط مقامات نظامی غربی نیز تایید شده، نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران آماده اعزام هواپیماهای جنگنده خود به سوریه است.»

در ادامه این گزارش آمده است: «برخی از گزارشات حتی حاکی از آن است که ایران تحت پوشش سامانه موشکی ضد هوایی S-400 روسیه در حال اعزام دو اسکادران از جنگنده های سوخو به یک فرودگاه در نزدیکی حمص است و روسیه مسئولیت نگهداری و پوشش جنگنده های ایران را برعهده خواهد گرفت. این تحولات می تواند موجب گسترش شدت و وسعت میدان جنگ در سوریه شود و نشان دهنده ضرورت بازبینی سیاست های دولت اوباما در رابطه با سوریه است.»

این پایگاه آمریکایی در توضیح این مسئله نوشت: «در حال حاضر جنگنده های غربی سورتی پروازهایی را علیه مواضع داعش در عراق و سوریه انجام می دهند، هواپیماهای روسی و بالگردهای سوری نیز مواضع شورشیان سوری را هدف می گیرند و جت های اسرائیلی نیز هر از گاهی حملات هوایی علیه کاروان های حامل موشک و تسلیحات برای حزب الله، انجام می دهند. اسرائیل هماهنگی هایی را با نیروهای روسی برای کاهش خطر تعارض حملات هوایی صورت داده تا خط قرمزهای خود علیه حزب الله را نیز حفظ نماید. عملیات های هوایی غربی ها با روسیه نیز به احتمال زیاد به صورت هماهنگ صورت خواهد گرفت، هر چند احتمال رخ دادن خطا نیز وجود دارد.

سرنگونی اخیر یک جنگنده روسی توسط ترکیه در امتداد مرز سوریه و ترکیه، تاکیدی بر بی ثباتی وضعیت موجود است. اضافه شدن جنگنده های ایرانی به این ترکیب قابل احتراق، تنها احتمال وقوع مشکل را افزایش می دهد.»

“هیل” در ادامه با ادعای احتمال شدید وقوع درگیری میان ایران و رژیم صهیونیستی در سوریه با توجه به حملات جنگنده های اسرائیلی علیه حزب الله و پاسخ ایران به این حملات، آورده است: «روسیه همکاری های نظامی هوایی خود با نیروی هوایی سپاه پاسداران ایران در سوریه را افزایش داده و ممکن است ایران این همکاری را به عنوان پوششی علیه اسرائیل تلقی نماید. از این رو احتمال واکنش سپاه ایران به حملات اسرائیل وجود خواهد داشت.»

این پایگاه آمریکایی، با ترغیب دولت آمریکا به موضعگیری سخت در مقابل ایران می نویسد: «دولت اوباما تا پیش از ماه جولای به خاطر هراس از تاثیر منفی بر مذاکرات هسته ای، و پس از آن نیز به خاطر اشتیاق بر سرمایه گذاری بر موفقیت دیپلماسی هسته ایش با ایران، از تطبیق لفاظی های خود با سیاست هایش در رابطه با سوریه خودداری کرده است. پرزیدنت اوباما تا کنون به حرف هایش در رابطه با ضرورت مقابله با جاه طلبی های منطقه ای ایران در سوریه، عمل نکرده و تا حدی از اظهاراتش راجع به ضرورت کنار رفتن بشار اسد از قدرت نیز، عقب کشیده است.

اما نادیده گرفتن مواجهه مستقیم نظامی میان اسرائیل و ایران، موضوعی بسیار سخت خواهد بود؛ حتی برای این رئیس جمهور [اوباما]. هنوز برای اوباما دیر نیست که میراثش را از لکه دار شدن به خاطر سیاست هایش در سوریه حفظ نماید. اکنون زمان آن است که آقای رئیس جمهور پیامی صریح بفرستد و به ایران بفهماند که تشدید امکان وقوع جنگ با اسرائیل در سوریه، تمامی آنچه این کشور تا کنون به دست آورده را در مخاطره خواهد انداخت.

در غیر این صورت، آقای رئیس جمهور باید برای جنگ آماده شود، چرا که از ساکن شدن جنگنده های اسرائیلی و ایرانی در یک آسمان، چیزی بهتر از این حاصل نخواهد شد.»

چنین فضاسازی های رسانه ای علیه ایران در حالی صورت می گیرد که بسیاری از کارشناسان غربی به ناچار به نقش عمده ایران در مقابله با تروریست در عراق و سوریه اذعان کرده و از شکست سیاست های اوباما و متحدانش در منطقه سخن به میان آورده اند. موفقیت های اخیر ارتش سوریه پس از اتحاد ایران و روسیه دراین کشور، بیش از پیش شرایط را برای ائتلاف غربی دشوار کرده است.

 

 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle