دسته‌ها
اخبار داغ پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

وزن مناسب برای لیپوماتیک

 لیپوماتیک

آیا وزن من برای لیپوماتیک مناسب است ؟ آیا می توانم با وجود این وزن زیاد از لیپوماتیک استفاده کنم ؟در پاسخ به عزیزانی که تمایل به انجام جراحی لیپوماتیک دارند باید این مطلب را ارائه کنیم که وزن ایده آل برای جراحی لیپوماتیک با توجه به BMI یا توده ی بدنی مشخص می شود ، برای این منظور جراح پیش از جراحی این شاخص را اندازه گیری می نماید ، BMI مشخص می کند که چاقی شما در چه وضعیتی قرار دارد

ایده آل
اضافه وزن
چاق
چاقی خطرناک

این میزان که با توجه به قد و وزن فرد مشخص می گردد ایده آل ترین عدد برای BMI بین ۱۸ تا ۲۴ می‌باشد و بالاتر و یا پایین تر از این حد بیانگر این مساله است که شما دچار چاقی هستید .

لیپوماتیک

وزن مناسب برای لیپوماتیک

BMI به این شکل محاسبه می شود که قد تقسیم بر مجذور وزن می شود . عددی که بدست می آید همان BMI یا شاخص توده بدنی شما است .

برای مثال BMI فردی با قد و وزن زیر:
۲۲ کیلو , ۱٫۱۲ متر
BMI=22 / 1.12 x 1.12=17.53

حاصل این نتیجه اگر بین ۲۵ تا ۳۰ باشد فرد دچار اضافه وزن است و در واقع کسانی که بیش از ۳۰ باشند چاق هستند ، به طبع فردی با BMI 40 که دچار چاقی خطر ناک است ، نمی تواند از روش لیپوماتیک استفاده کند و نیاز است که قبل از جراحی حتما با روش هایی مثل جراحی معده یا بالن معده وزن خود را کم کند.

بعد از اینکه وزن فرد برای جراحی لیپوماتیک ایده آل شد می تواند برای این عمل اقدام نماید، بنابراین به توصیه پزشک برای مفید یا مضر بودن جراحی لیپوماتیک توجه کنید و از اقدامات غیر منطقی برای لاغر شدن بپرهیزید. به یاد داشته باشید که این روش بدون توصیه پزشک می تواند برای شما مخاطره ساز باشد.

منبع: سایت دکتر پرنیا

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle