دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

هیجان‌انگیز ترین فستیوال‌های برفی دنیا

معرفی ۱۰ فستیوال واقعا هیجان‌انگیز برفی در دنیا

۱۰٫ فستیوال برفی ساپورو ژاپن (Sopporo Snow Festivsl)

به گزارش ویرلن ؛ این فستیوال ازجمله بزرگ‌ترین فستیوال‌های زمستانی ژاپن است که هرساله به مدت ۷ روز در شهر ساپورو برگزار می‌شود.

نزدیک به ۲ میلیون بازدیدکننده از کشور ژاپن و سایر نقاط جهان به ساپورو می‌آیند تا از مجسمه‌های یخی باشکوه که در پارک اودوری ساخته می‌شود دیدن کنند.

 


۹٫ فیستا پسکادو بلانکو –مونتانا (Fiesta Pescado Blanco)

فستیوال زمستانی فیستا پسکادو بلانکو که در اسپانیای به معنای «مهمانی ماهی سفید» است، هرساله در این کشور و در شهر مونتانا برگزار می‌شود.

این فستیوال شامل رژه‌‌های خیابانی، مسابقات اسکی، هاکی روی یخ و شیرجه‌ی پنگوئن در آب بسیار سرد دریاچه‌ی «ماهی‌سفید» است.

مجله‌ی نشنال‌جئوگرافی نیز فستیوال هیجان‌انگیز پسکادوبلانکو را بین ۱۰ فستیوال برتر جهان قرار داده است.


۸٫ فستیوال ارتفاع -مایرهوفن اتریش (Altitude Festival)

این فستیوال که شامل اسکی روی یخ، موسیقی زنده و نمایش‌های کمدی است اولین بار در سال ۲۰۰۸ و در شهر مریبل فرانسه برگزار شد اما دو سال بعد به کشور اتریش و شهر مایرهوفن منتقل شد و هرساله کمدین‌های بسیاری را از سراسر جهان جذب خود می‌کند.


۷٫ کارناوال زمستانی دریاچه‌ی ساراناک-نیویورک (Saranac Lake Winter Carnival)

این فستیوال که به مسابقات هیجان‌انگیز، کنسرت‌ها، آتش‌بازی و رژه‌های خیابانی‌اش معروف است هرساله در شهر ساراناک و از تاریخ ۳۱ ژانویه تا ۹ فوریه برگزار می‌شود.

قسمت اصلی این فستیوال ۱۱۵ ساله، کاخ‌ها و بناهایی است که از جنس بلوک‌های یخی و به دست داوطلبان هنرمند ساخته شده که بسیار زیبا و دیدنی است.


۶٫ فستیوال وینترلود –انتاریو (Winterlude)

فستیوال وینترلود که هرسال از تاریخ ۳۱ ژانویه تا ۱۷ فوریه برگزار می‌شود، شهر انتاریو را به بهشت شکلات داغ و مجسمه‌های یخی تبدیل می‌کند.

این فستیوال در کنار کانال یخ‌زده‌ی رنیو برگزار می‌شود که شامل مسابقات اسکی روی یخ و مسابقات سه‌گانه است و هنگام غروب، آشپزهای محلی با غذاهای خوشمزه میزبان بازدیدکنندگان هستند.


۵٫ کارناوال زمستانی کِبِک –کانادا (Quebec Winter Carnival)

این فستیوال یکی از بزرگ‌ترین فستیوال‌های زمستانی دنیاست که هرساله در ماه فوریه و در شهر کبک کانادا برگزار می‌شود.

این فستیوال شامل جاذبه‌هایی مثل اسکی روی یخ، قایق‌سواری روی برف، مجسمه‌های یخی و سورتمه‌سواری است و ازجمله جشن‌های سنتی کانادا به شمار می‌رود.

تعداد زیادی از قایق‌سواران تازه‌کار و حرفه‌ای در این فستیوال جمع می‌شوند تا باهم رقابت کنند و همین‌طور هنرمندانی از سراسر جهان به این فستیوال می‌آیند تا مجسمه‌های یخی بسازند.


۴٫ کارناوال زمستانی دارتموث-انگلیس (Dartmouth Winter Carnival)

کارناوال دارتموث اولین بار برای دانش‌آموزان و در سال ۱۹۱۰ برگزار شد، اما امروزه به یکی از منحصربه‌فردترین مراسم‌های کشور انگلیس تبدیل شده است.

بازدیدکنندگان در این فستیوال می‌توانند از اسکی روی یخ، موسیقی زنده، سورتمه‌سواری با اسب و تماشای مردمی که لباس‌های سنتی و مخصوص این جشن را پوشیده‌اند لذت ببرند.


۳٫ فستیوال زمستانی موسیقی بریتس –سوئیس (Brits Music and Winter Festival)

فستیوال بریتس برای بازدیدکنندگان هفته‌ای هیجان‌انگیز پر از برنامه‌های شاد و موسیقی زنده در نظر گرفته است.

بسیاری از هنرمندان و خوانندگان مشهور در طول این فستیوال با اجرای برنامه‌های متنوع و موسیقی‌، هیجان را به جمع مردم می‌آورند و در کنار این برنامه‌ها مسابقات اسکی برای همه‌ی سنین نیز برگزار می‌شود که همه می‌توانند در آن شرکت کنند.


۲٫ کارناوال زمستانی بون‌سو –انتاریو (Bon Soo Carnival)

کارناوال بون‌سو اولین بار در سال ۱۹۶۴ در کانادا و در شهر انتاریو برگزار شد و در طی سال‌ها به یکی از ۵۰ فستیوال بزرگ کانادا تبدیل شده است.

این فستیوال ۱۰ روزه، که در ماه فوریه برگزار می‌شود، شامل سرگرمی‌هایی مثل قایق‌سواری روی برف، شیرجه در آب سرد دریاچه و انواع غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه است.


۱٫ فر راندی‌وو –آلاسکا (Fur Rendezvous)

راندی‌وو که از بزرگ‌ترین فستیوال‌های زمستانی شمال آمریکا است، در آلاسکا و در ماه فوریه برگزار می‌شود.

این فستیوال ۱۰ روزه شامل سرگرمی‌های بسیاری مثل گوزن‌سواری، سورتمه‌سواری، هاکی روی یخ و مسابقه با کفش‌های اسکی است و هرساله بازیدکنندگان بسیاری را به خود جذب می‌کند.

منبع : کافه گردش

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle