دسته‌ها
پزشکی و سلامت پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

میکروسکوپ سه بعدی جدید برای دیدن سلول زنده !

محققان آمریکایی موفق به ساخت یک میکروسکوپ سه بعدی با وضوح بالا شده اند که مشاهده سلول زنده درون بافت را امکان پذیر می کند.
به گزارش ویرلن، امکان مشاهده سلول کشت داده شده در محیط آزماشگاهی از سالها قبل امکان پذیر است؛ ولی سلول های زنده در محیط زیستی طبیعی رفتار متفاوتی را نشان می دهند.
محققان دانشگاه تگزاس موفق به ساخت یک میکروسکوپ سه بعدی شده اند که علاوه بر امکان مشاهده سلول های زنده و تعامل بین آنها، ماتریس کلاژن سلولی را نیز بررسی می کند و هیچ گونه آسیبی به محیط سلول وارد نمی کند.
محققان با استفاده از این میکروسکوپ پرده از برخی اسرار برآمدگی های کوچک سطح تومور که bleb نام دارد، برداشته اند. تصور می شود این برآمدگی ها نقش مهمی در بقای سلول های سرطانی یا حرکت آن ها دارند.
ادامه این تحقیقات نشان می دهد چرا برخی افراد هرگز به سرطان مبتلا نمی شوند و چرا سرطان در برخی بیماران در برابر انواع درمان مقاوم است.
محققان برای تکمیل این پروژه در تلاش برای توسعه یک نرم افزار کامپیوتری برای بررسی و توصیف تصاویر بدست آمده از میکروسکوپ سه بعدی هستند.نتایج این تحقیقات در نشریه Developmental Cell منتشر شده است.

 

ترجمه در ایرنا

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle