دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

معروف ترین پل‌های تاریخی جهان + عکس

به گزارش ویرلن؛ یکی از جاذبه هایی که به جذب گردشگران کمک شایانی می کند، پل های تاریخی می باشند که در اقصی نقاط دنیا می توان نمونه های متفاوتی از آن را یافت. این پل ها شاهد رویدادهای تاریخی بسیاری بوده و همچنان جزو دیدنی ترین مکانهای توریستی باقی مانده اند، که یکی از نمونه های بارز آن سی و سه پل اصفهان می باشد.

با هم پنج تا از زیباترین آنها را می بینیم.

۱. پل برج، لندن، بریتانیا
پل برج بین سال‌های ۱۸۸۶ تا ۱۸۹۴ میلادی ساخته شده است. این پل در میان محبوب‌ترین جاذبه‌های بریتانیا قرار دارد. این اجازه به بازدیدکنندگان داده شده تا از برج بالا بروند و حتی اتاق‌هایی را اجاره کنند. پل برج نشان‌ دهنده‌ی مشخصه‌های ویکتوریایی به سبک گوتیک در قرن ۱۹ میلادی است. بازدید از آن را به هیچ وجه از دست ندهید.
wpid-tower_bridge3-550x350

۲. پل Gaztelugatxe، باسک کانتری، اسپانیا
پل Gaztelugatxe ارتباط میان یک کلیسای قرن دهمی بر فراز جزایر صخره‌ای را با خشکی فراهم می‌کند. این منطقه در طول اعصار گذشته به میدانی برای جنگ‌های مختلف تبدیل شده است. بنابراین تاریخی چشمگیر در این ناحیه وجود دارد. عبور از باریکه‌ی سنگی این ناحیه خطرناک است اما در صورتی که موفق به این کار شدید تجربه‌ی آن فراموش نشدنی خواهد بود.

 

wpid-gaztelugatxe2-550x350

۳. پل یانگ‌میزو (Yangmeizhou)، شهر شونینگ (Shouning)، چین
پل یانگ‌میزو در روستای کِنگدی (Kengdi) قرار دارد و گفته می‌شود در دوران حکومت سلسله‌ی مینگ ساخته شده است. با این تفاسیر قدمت این پل به چند هزار سال قبل بر‌می‌گردد. این مکان به همراه چند پل چوبی دیگر یکی از محافظت‌شده‌ترین نقاط کشور چنین محسوب می‌شوند. پل یانگ‌میزو دستاورد قابل توجه معماری چینی است. محیط اطراف این پل را طبیعتی دست نخورده احاطه کرده است، بنابراین می‌شود تصور کرد که مردم قرون گذشته منظره‌ای را تماشا می‌کردند که امروز ما قادر به مشاهده‌ی آن هستیم.

wpid-yangmeizhou-550x350

۴. پل راکوتز بروکه (Rakotzbrücke)، رودودِن‌درامپارک (Rhoodendronpark)، کراملائو (Kromlau)، آلمان
پل راکوتز‌بروکه که احتمالا محبوب‌ترین جاذبه‌ی توریستی کراملائو محسوب می‌شود در بزرگ‌ترین پارک ساکسونی واقع شده است. پوشش گیاهی انبوه و شکوفه گل‌ها این پارک را به مکان تفریحی و آرامش‌بخش شگفت انگیزی تبدیل کرده است. گرچه پل فوق‌العاده‌ی راکوتزبروکه ظاهری قرون وسطایی دارد اما حدود سال ۱۸۶۰ ساخته شده است. جالب‌ترین نکته در مورد این پل بازتاب آن در رودخانه‌ی راکوتزه است که سبب به وجود آمدن یک دایره‌ی کامل شده است. اگر دنبال قدم زدن در محیطی آرام هستید این منطقه گزینه‌ی مناسبی است.

wpid-rakotzbrucke-550x350

۵. پونته‌ گوبو (PonteGobbo)، بابیو (Bobbio)، ایتالیا
پل خوش‌منظره‌ی پونته گوبو در محدوده‌ی منطقه‌ی امیلیو رومانیا (Emilia-Romagna) واقع شده است. این پل سمبل شهر کوچک بابیو محسوب می‌شود. طبق افسانه‌ها این پل در نتیجه‌ی مبارزه‌ی کولومبای مقدس با شیطان (Satan) به وجود آمده‌ است. اما احتمالا پونته گوبو طی سلطنت رومیان ساخته شده است. گفته می‌شود که این پل از قرن ۱۲ میلادی تا کنون در این ناحیه وجود داشته است.

 

wpid-ponte_gobbo-550x350

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle