دسته‌ها
پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

جزئیات مرگ یک کودک در بیمارستان وزارت بهداشت بر اثر اشتباهی عجیب

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص حادثه اتاق عمل بیمارستان کودکان مفید توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ویرلن از خبرگزاری تسنیم، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به دنبال حادثه رخ داده در بیمارستان کودکان مفید اعلام کرد: با تشکیل کمیته ای فنی پزشکی بلافاصله پس از حادثه، تخلفات روی داده در این اتفاق را ارزیابی و اقدامات لازم در خصوص برخورد قانونی و پیشگیری از موضوع را اتخاذ کرد.

بر این اساس پس از گزارش حادثه، با دستور رییس دانشگاه دو هیات جداگانه مرکب از مدیران دانشگاه و نمایندگان وزارت بهداشت برای رسیدگی به موضوع به محل اعزام شدند و با بررسی دقیق حادثه، گزارش جامعی درخصوص دلایل واقعی این رخداد آماده شد.

با توجه به این که گزارش های اولیه هیات های یاد شده حاکی از خطای انسانی در وقوع رویداد داشت، کمیته رسیدگی به این موضوع در حضور رئیس دانشگاه تشکیل شد و ضمن تاثر و تاسف شدید از این حادثه تصمیمات ذیل در خصوص برخوردهای مدیریتی و قضایی اتخاذ و موارد زیر انجام پذیرفت.

پرونده این حادثه با جزییات کامل تشکیل و به مراجع قضایی ذیربط برای تصمیم گیری درباره تخلفات و قصورات احتمالی رخ داده در این اتفاق ارائه شد.

با دستور رئیس دانشگاه تمام کادر مدیریتی، خدماتی، درمانی و مسئول در این اتفاق به هیات تخلفات کارکنان و هیات علمی دانشگاه معرفی شدند. در همین راستا مسئول فنی شیفت صبح عزل، متخصص بیهوشی، تکنسین بیهوشی و سرپرستار اتاق عمل از کار معلق شدند.

به رییس و مدیر بیمارستان جهت اصلاح فرایند و پیگیری مجدانه برای پیشگیری از وقوع موارد مشابه تذکر جدی داده و به پیشنهاد رییس دانشگاه کمیته ای جهت تدوین برنامه جامع پیشگیری از خطاهای پزشکی و تضمین ایمنی بیماران جهت اجرا در تمامی مراکز پزشکی تحت پوشش دانشگاه تعیین شد. بر همین اساس دلجویی از خانواده بیمار فوت شده و اقدامات لازم در خصوص پیگیری حقوق قانونی آنها نیز در دستور کار قرار گرفت.

گفتنی است در اتاق عمل شماره یک بیمارستان کودکان مفید روز گذشته نوزاد ۴۵ روزه ای در حین عمل جراحی با افت فشار و مرگ ناگهانی روبرو شد. به دنبال این حادثه بلافاصله اقدامات لازم در خصوص تشخیص دلایل این مرگ ناگهانی انجام پذیرفت و مطابق بررسی‌های اولیه معلوم شد که به دنبال اُفت فشار اکسیژن مرکزی بیمارستان و یا اختلال در دستگاه اکسیژن رسانی، کپسول گاز CO2که اشتباهاً در محل قرار داشته، وارد مدار تنفس اتاق عمل شده و متاسفانه باعث مرگ نوزاد شده است.

به گزارش وزارت بهداشت، حدود یک ماه قبل نیز در بیمارستان شهید چمران تهران که غیر وابسته به وزارت بهداشت است، مادری هنگام سزارین و به دنیا آمدن دوقلوهایش، دچار آسیب در ناحیه لب، دهان و ریه شد. این زن که دوقلو باردار بود، در اتاق عمل به علت استنشاق گازی که اشتباهاً به جای گاز تنفسی حین بیهوشی به او وصل شده بود، دچار آسیب شد.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle