دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

طبیعت زیبای شلال دون در کهگیلویه و بویر احمد + عکس

با عبور از جاده ی ترانزیتی و ارتباطی گچساران-شیراز، حدود ۵ کیلومتری شهر باشت و در فاصله ۱۰۰ کیلومتری با مرکز استان، به منطقه سرسبزی می رسیم که همچون زمردی در مناطق جنوبی کهگیلویه و بویر احمد می درخشد. منطقه گردشگری شلال دون جزو سرسبزترین مناطق ایران است که سبزه هایش نه سنگ می شناسند و نه خاک، تا جایی که چشم کار می کند این سبزه ها روییده اند انگار لباسی سبز برتن طبیعت پوشانده اند.

به گزارش ویرلن ؛این منطقه با طبیعت زیبا و چشم نوازش با پوشش گیاهی جنگلی وسیع از تپه های ماهور و دره های زیبایی تشکیل شده است که همه ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به خود جذب می کند.
اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویر احمد با ایجاد تاسیسات گردشگری از جمله حفر چاه آهکی، انتقال خط لوله آب به طول سه کیلومتر، احداث منبع بتونی آب با ظرفیت ۲۰۰ مترمکعب در ارتفاعات بالادست منطقه، احداث چندین سرویس بهداشتی، احداث سکوی نمازخانه، احداث آب‌خوری در چندین نقطه، تسطیح منطقه، ایجاد پارکینگ، ایجاد کمپینگ های اقامتی،سکوسازی در چندین نقطه از آن و تأمین شبکه برق منطقه «شلال دون» بر رونق گردشگری آن افزوده است.
شلال دون به عنوان یکی از ۱۰ منطقه گردشگری نمونه استان  کهگیلویه و بویراحمد می باشد که در ایام نوروز می تواند سبزه تمام هفت سین های دنیا باشد. با آمدن بهار این منطقه زیبا با سبزه های ریز و درشت و درختان انبوه کهنسال بلوط آراسته می شود و به پیشواز سال نو می رود.

 

shalaldoon3

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle