دسته‌ها
اخبار تکنولوژی پزشکی و سلامت پزشکی و سلامت نجوم ویژه پزشکی و سلامت

زاد و ولد انسان‌ها در فضا !

گروهی از دانشمندان آزمایش جالبی انجام داده اند که نشان می دهد جنین پستانداران در فضا زنده می ماند.

به گزارش ویرلن، به نظر می رسد بشر در آینده ای نه چندان دور اجتماعات کوچک و بزرگی در فضا ایجاد می کند اما لازمه حفظ و توسعه چنین کلنی هایی زاد و ولد انسانهاست، آن هم در فضا.

دانشمندان در این خصوص که زاد و ولد انسانها در فضا چه سرانجامی خواهد داشت نقطه نظرات مختلفی دارند. پیشتر در سال ۲۰۰۹ مطالعه ای در محیط شبیه سازی شده جاذبه صفر انجام شده بود.

همچنین در سال ۱۹۹۶ مطالعه دیگری صورت گرفت که طی آن دانشمندان ناسا جنین هایی را به فضا فرستادند که در نهایت متوجه شدند که جنین پستانداران در فضا رشد نمی کند.

اما این نتیجه ای نیست که در پایان مطالعه اخیر دانشمندان چینی به دست آمده باشد. آنها دست به آزمایش جالب توجهی زده اند که امیدواریها برای امکان زاد و ولد پستانداران در فضا را زنده نگاه می دارد.

دانشمندان چینی در ماهواره جاذبه اندک SJ-۱۰ آزمایشات اخیر خود را انجام داده اند. بنا بر ادعای آنها، برای نخستین بار در جهان ثابت شده که جنین پستانداران قابلیت رشد عادی در فضا را دارد.

این ماهواره در شش آوریل امسال به فضا پرتاب شد که همراه با آن ۲۰ مورد آزمایشی نیز راهی مدار زمین شد. دانشمندان چینی در محفظه مخصوص این ماهواره ۶ هزار جنین موش آزمایشگاهی را جاساز کرده بودند.

در زمان پرتاب هر یک از این جنین ها تنها به اندازه دو سلول بزرگی داشتند. دانشمندان آنها را در محلول مخصوصی قرار داده بودند که مواد غذایی مورد نیاز جنینها را تأمین می کرد.

دانشمندان با نصب دوربین مخصوصی در کنار این محفظه هر ۴ ساعت یک بار تصاویری از این جنینها ثبت می کردند. با گذشت ۴ روز دانشمندان متوجه شدند که جنین ها اندکی رشد کرده و به مرحله جنینی رسیده اند که در آنها تفاوتهای سلولی دیده می شود.

به عقیده آنها، این آزمایش نشان می دهد که می توان به زنده ماندن جنین ها در جاذبه صفر امیدوار بود. اما هنوز در مورد اینکه بتوان چنین نتیجه ای را برای جنین انسان گرفت علامت سؤال بزرگی وجود دارد.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle