دسته‌ها
پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

دلیل احساس خستگی مزمن و استرس

مطالعات جدید نشان می دهد که ۸۲ درصد افرادی که به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) مبتلا هستند از کمبود ویتامین D رنج می برند.
به گزارش ویرلن ؛ سندرم روده تحریک پذیر یک اختلال شایع گوارشی است که با علایمی مانند اسهال، یبوست، شکم درد، استرس، خستگی مزمن و نفخ همراه است.
مطالعات محققان گوارش مولکولی دانشگاه شفیلد نشان می دهد که ۸۲ درصد از افراد مبتلا به IBS، به کمبود ویتامین D دچار هستند. کمبود ویتامین D علایم IBS را تشدید می کند. محققان در این مطالعه بیماران مبتلا به IBS را تحت درمان با دوز بالای ویتامینD3 قرار دادند و مشاهده کردند علایم بیماری به طور قابل توجهی کاهش می یابد. محققان در حال بررسی تاثیر مکمل های ویتامین D بر سندرم روده تحریک پذیر هستند.
حدود ۱۰ تا ۲۳ درصد از جمعیت جهان و ۱۰ تا ۱۵ درصد از جمعیت آمریکا به این اختلال مبتلا هستند. هرسال حدود ۲٫۴ تا ۳٫۵ میلیون نفر بر اثر این عارضه در آمریکا به پزشک مراجعه می کنند. هزینه های ناشی از این عارضه شامل درمان، مراقبت های پزشکی، کاهش بهره وری و غیبت در محل کار حدود ۲۱ میلیارد دلار در سال برآورد شده است.
کنترل رژیم غذایی، تغییر سبک زندگی، اجتناب از تنش های روحی و ورزش، مهمترین روش های درمان سندرم روده تحریک پذیر هستند. نتایج این تحقیقات در نشریه BMJ Open Gastroenterology منتشر شده است.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle