دسته‌ها
برترینها توریسم گردشگری گردشگری

عکس‌های حیرت انگیز از درخشش دبی در شب

دبی شیخ نشینی که با معماری مدرن و زیبایش کل دنیا را مبهوت خود کرده و با وجود  جاذبه های دیدنی دبی به مقصد بسیاری از گردشگران و عکاسان تبدیل شده است. این بار آلبرت دراس برای ثبت تصاویری بی نظیر در شب با سبکی خاص راهی دبی شده است. برای دیدن این عکس های فوق العاده زیبا با ما همراه شوید.
به گزارش ویرلن ؛ افق همیشه پویای دبی شبیه صحنه های یک فیلم علمی‌تخیلی است و شب بهترین زمان برای عکاسی از عظمت و زیبایی آن است، زمانی که شهر با نور و زندگی در هم آمیخته می شود.
آلبرت دراس، عکاس هلندی ماه گذشته برای ثبت مناظری زیبا، با تور دبی سفری دو هفته ای به این کلان شهر داشته، او برای این کار به جای استفاده از یک پهباد (Drone: هواپیمای بدون سر‌نشین عکاسی)، عکاسی از روی سقف آسمان خراش ها را انتخاب کرده است.

دبی
عکاسی در دبی
عکاسی در دبی

دقیقا بعد از غروب: این عکس افق دبی را با تمام عظمتش نشان می‌دهد. برج پیچ خورده Cayan در سمت راست عکس دیده می‌شود.
آلبرت دراس می‌گوید:
چیزی که مرا حیرت زده و مجذوب دبی می‌کند ظاهر فوق العاده مدرن و دائما در حال تغییر این شهر است. هر روز ساختمان های جدیدی ظاهر می‌شوند، جاده ها تغییر می‌کنند و مناظر عوض می‌شوند. مثلا من از سقف “برج دبی” که یک ساختمان مسکونی است، برای عکاسی از منظره ای شگفت انگیز از خلیج تجاری دبی استفاده می‌کردم اما آن ها یک برج تجاری روبروی برج دبی می‌سازند و این یعنی این منظره از بین رفت و منظره جدیدی برای عکاسی به وجود آمد. در دبی همه چیز در حال تغییر است و من عاشق این تغییرات هستم.

عکاسی در دبی
عکاسی در دبی

این عکاس سی ساله درباره اهمیت پیدا کردن بهترین نور برای ثبت عکس های خارق العاده چنین می‌گوید:
در عصر و شب تلفیق نور و دنباله ای از خودروها می‌تواند تصاویری فراتر از این دنیا خلق کند.
او در مورد تجربیاتش به دیگر علاقه مندان به عکاسی از دبی چنین می‌گوید:
یکی از بزرگترین چالش ها در عکاسی از این مجموعه دسترسی به این ساختمان ها بود. به علت مسائل امنیتی، بدون شما نمی‌توانید به هیچ کدام از این ساختمان ها دسترسی داشته باشید، برنامه ریزی کلید دسترسی به این مکان هاست. شما می‌بایست یا افرادی را بشناسید و از قبل با مدیریت هماهنگ کنید یا از مامورین حفاظتی درخواست کنید که البته معمولا این راه جواب نمی‌دهد.

عکس از بالای برج پیچ خورده Cayan

عکاسی در دبی

وقتی با مدیر ساختمانی صحبت می‌کنید با ادب و احترام با او صحبت کنید، کارهای قبلی خود را به او نشان دهید و سعی کنید متقاعدش کنید که شما این عکس ها را فقط برای خودتان نمی‌خواهید و چند تا از عکس های با کیفیتتان را نیز به آن ها بدهید. هتل ها معمولا راحت تر همکاری می‌کنند و این اجازه را به شما می‌دهند.
دراس برای عکاسی این مجموعه از یک دوربین Sony A7RII و لنزهای متعددی از جمله لنز چشم ماهی ۱۲mm f2.8 و ۵mm f1.8 Samyang و ۱۶mm-35mm Sony Zeiss استفاده کرده است.
این عکاس هلندی الاصل چندین سال در صنعت رسانه و در عرصه ساخت انیمیشن و صحنه های ویژه فعالیت کرده اما کم کم شروع به فعالیت در پروژه های عکاسی کرده است.

عکاسی در دبی
عکاسی در دبی
عکاسی در دبی

حلقه تاریکی، برج الخلیفه (بلندترین برج دنیا) و دیگر برج ها در این شهر نور افشانی شده است.

در حالی که بیشتر عکس های مجموعه تصاویر دبی در دسامبر ۲۰۱۵ عکاسی شده اند، این تصویر از افق دریایی از سفر قبلیش به این شهر در فوریه ۲۰۱۵ می‌باشد.

عکاسی در دبی
عکاسی در دبی

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle