دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

جاذبه گردشگری جمهوری قرقیزستان

طبیعت قرقیزستان بسیار متنوع و زیباست و ۹۴ درصد از سرزمین قرقیزستان از کوهستان‌های زیبا با انواع جانواران و گیاهان تشکیل شده است .

در واقع باید گفت یکی از دلایل جذابیت بالای این منطقه طبیعت کوهستانی بکر و دست نخورده، آن است. محیط زیستی پاک و سالم که این رو زها در کمتر نقطه ای از جهان دیده می شود. از سوی دیگر یکی از مهمترین پدیده های قابل مشاهده در کوهستان های قرقیزستان رودخانه‌های زلال است که در طول سال گردشگران بسیاری برای دیدن آن یا قایق سواری به کرانه های آن می روند. در دل کوهای قرقیزستان دریاچه‌هایی بی نظیری قرار دارند که در نوع خود واقعا دیدنی هستند. نام یکی از مشهور ترین این دریاچه‌ها «ایسیک کول» است. که هر ساله هزاران گردشگر داخلی و خارجی به آن می روند.

قرقیزستان با توجه به نزدیکی به ایران و ارزان بودن سفر به این کشور و امت و تفریح ارزان می تواند یک مقصد جالب توجه برای طبیعت دوستان و اکوتوریست های ایرانی باشد. به نظر می رسد صاحبان تور و آژانس های گردشگری باید سریع تر برای راه اندازی تور از ایران به این کشور زیبا اقدام کنند.

۲۰۱۵۰۳۲۷۳۰۴۰۱۲

Zenkov-Cathedral-in-Panfilov-Park

 

کلیسا در بیشکک-۲

 

جمهوری قرقیزستان،(Киргизия, Кыргызстан) معروف به قرقیزستان، کشوری است در آسیای مرکزی. پایتخت آن است.

نمایه:
جمهوری قرقیزستان با ۱۹۸۵۰۰ کیلومتر مربع مساحت در قسمت شمال شرقی آسیای مرکزی واقع شده است. این کشور در شرق و جنوب شرقی با چین، در شمال با قزاقستان و در جنوب با تاجیکستان و از غرب با جمهوری ازبکستان همسایه و هم مرز است.
جمعیت این کشور ۵ میلیون و پایتخت آن شهر بیشکک است که جمعیت پایتخت ۲/۱ میلیون نفر میباشد.
این کشور شامل ۷ استان بنامهای چوی، ایسیق کول، نازین، تالاس، باتکن، اوش و جلال آباد است. زبان اصلی مردم روسی و قرقیزی، مذهب آنان اسلام، ۷۵ درصد مردم مسلمان و ۲۰ درصد آنان مسیحی و ۵ درصد آنان پیرو سایر ادیان میباشند.
به لحاظ موقعیت آب و هوایی، این کشور دارای آب و هوای معتدل کوهستانی، بهار و تابستان معتدل و زمستانی سرد است.

تاریخ:
در اوایل سدهٔ ۱۹ میلادی، قرقیزستان تحت حکومت خانات خوقند (کاکند) درآمد. در سال ۱۸۷۶ قرقیزستان به امپراتوری روسیه ضمیمه شد.
پس از انقلاب اکتبر، در سال ۱۹۲۶، جمهوری قرقیزستان (جزئی از اتحاد جماهیر شوروی) تشکیل شد. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، در سال ۱۹۹۱، قرقیزستان به استقلال دست یافت.بیشکک

تقسیمات کشوری:
قرقیزستان دارای ۷ استان (ولایت) است (شهر بیشکک بهطور مستقل اداره میشود):
شهر بیشکک
استان باتکن
استان چوئی
استان جلالآباد
استان نارین
استان اش
استان تالاس
استان ایسیککل

جغرافیا:
قرقیزستان با چین، تاجیکستان، ازبکستان و قزاقستان همسایه است. قرقیزستان ۱۹۸،۵۰۰ کیلومتر مربع مساحت و ۵،۱۴۶،۰۰۰ تن جمعیت دارد.

مردم:
۶۴.۹ ٪ قرقیز، ۱۲.۵ ٪ روس و ۱۳.۸ ٪ ازبک هستند. اقلیتهای کوچک دیگری نیز از قبیل اوکراینیها و غیره نیز در قرقیزستان وجود دارند.دین اکثریت مردم اسلام است (بیشتر سنی).

ایمنی و امنیت:
– اتباع کشورمان در صورت سفر به قرقیزستان باید ضمن رعایت احتیاط و هوشیاری بسیار، اخبار تحولاتی را که ممکن است امنیت و سلامتی آنها را تحت تاثیر قرار دهد دنبال نمایند.
– جرایم خیابانی و ناامنی های اجتماعی کم و بیش در این کشور به چشم می خورد بر این اساس توصیه میگردد جواهرات، اشیاء قیمتی، پول نقد و مدارک مسافرتی را در محل ایمن نگهداری نموده تا هدف افراد شرور و دزدان قرار نگیرد.
– از بیرون رفتن در هنگام شب و حضور در پارک ها و نیز محل تجمع افراد شرور و ولگرد اجتناب ورزید.
– برای تردد در شهر تنها از تاکسی های آرم دار و مشخص استفاده نموده و حداکثر از نشستن در صندلی جلوی تاکسی خودداری نمایند.
– در صورت سفر به این کشور، درب محل سکونت خود را بدون هماهنگی تلفنی با نزدیکترین مرکز کلانتری، بر روی پلیس و نیروهای انتظامی بعد از ساعت شش غروب باز نکنید چون ممکن است افرادی به عنوان پلیس قصد سرقت از محل سکونت شما را داشته باشند.

قوانین، آداب و رسوم:
– پلیس در اجرای اعمال مدیریت خود در سطح شهر، رفت و آمدها را زیر نظر داشته و مدارک مسافرتی خارجیان را بازرسی می نماید، لذا توصیه می گردد درصورت مراجعه پلیس اطمینان ازعنوان وی دراین خصوص با وی همکاری نموده و در صورت وجود موارد مشکوک از پلیس بخواهید شما را به نزدیکترین پاسگاه پلیس منتقل نماید.
– برای اینکه از نظر قوانین قرقیزستان با مشکل مواجه نشوید فقط در صرافی های مجاز نسبت به تبدیل ارز اقدام نمایند.
– وسایل همراه خودتان را در اماکن عمومی بی توجه رها نکنید و نیز وسایل افراد ناشناس را به منظورهای مختلف حتی جهت مواظبت از آن نپذیرید که بعضا مشکلاتی را بدنبال داشته است.
– پلیس و نیروهای مرزی، برای کنترل بیشتر مواد مخدر، بازرسی های دقیق از افراد به عمل می آورد. قوانین این کشور درخصوص مواد مخدر سخت گیرانه است و حبس های طولانی و اخراج از این کشور و مشکلات جانبی دیگر را بدنبال خواهد داشت.
– پس از ورود به این کشور، نسبت به ثبت اقامت خود در نزدیکترین مرکز کلانتری محل اقدام گردد.
– درصورت پرداخت مبلغی بابت عقد قرار داد و یا فعالیتهای اقتصادی حتی در حجم کم رسید دریافت دارید.
– حتی المقدور ازمراجعه بی مورد به پاسگاه و مرکز پلیس مگر در مواردی که کتبا از شما دعوت به عمل آمده یا مواردی نظیر آنچه قبلا به آن اشاره شد ، خودداری نمائید.
– برای رانندگی در قرقیزستان می باید گواهینامه ملی این کشور یا یک گواهینامه بین المللی (I D P) در اختیار داشته باشید. (I D P) یک مجوز بین المللی برای رانندگی است که دارندگان آن قادر خواهند بود بدون نیاز به گذراندن دوره های آموزش رانندگی یا شرکت در امتحانات راهنمایی و رانندگی در بیش از ۱۶۰ کشور جهان رانندگی نمایند، مضاف بر اینکه این مجوز به عنوان یک سند معتبر بین المللی، می تواند تعیین و تأیید کننده هویت دارنده آن به شمار آید. اضافه می نماید متقاضیان این نوع گواهینامه می توانند در داخل کشور با مراجعه به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران معاونت راهنمایی و رانندگی و با ارائه گواهینامه ایرانی معتبر خود، نسبت به دریافت آن اقدام نمایند.
– به علت عدم وجود قرار داد انتقال محکومین از حبس میان دو کشور، در صورتی که فرد به هر عنوان توسط مقامات قضایی این کشور به زندان محکوم شود، می باید دوران محکومیت خود را در زندان های محلی سپری نماید.
– چنانچه به هر دلیل توسط پلیس محل بازداشت شدید بلافاصله از مامورین بخواهید به استناد ماده ۳۶ کنوانسیون وین ناظر بر امور کنسولی، مراتب را سریعا به سفارت یا نزدیکترین سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران اطلاع دهند و چنانچه زبان محل را نمی دانید از امضاء هرگونه اوراق و اسناد خودداری فرمائید. البته می باید مطلع باشید شما در این کشور تحت حاکمیت قوانین و. مقررات محل بوده و وظایف نمایندگی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ارائه خدمات کنسولی به معنای نقض مقررات کشور متوقف فیه نمی باشد.

الزامات ورود و اقامت:
– اتباع کشورمان قبل از سفر به این کشور حتما باید از نمایندگی این کشور در تهران و مشهد روادید ورود دریافت دارند. داشتن روادید و گذرنامه با اعتبار بالای شش ماه از الزامات ورود به این کشور محسوب میگردد.
– در صورت داشتن همراه حتما نام همراه باید در روادید به تعداد درج گردد. در غیر اینصورت ورود آنان به این کشور با مشکلاتی همراه خواهد بود و بعضا از ورود همراه جلوگیری شده است.
– در صورت قلم خوردگی در روادید ، صادر کننده باید در بخش مربوطه کاملا توضیح دهد تا در مبادی ورود بامشکل مواجه نشوید.
– تاریخ صدور و اعتبار روادید باید کاملا روشن و بدون خط خوردگی باشد
– عدم تهیه مدارک مورد نیاز جهت کار و اقامت در این کشور موجب محکومیت و جریمه اتباع ایرانی گردیده وبعضا مسئولین امر را نسبت به رعایت حقوق اجتماعی هموطنان بی توجه نموده است.
– به هیچ عنوان تغییری در نوع روادید و تعداد ورود آن داده نمی شود درصورت نیاز ضروری است با نمایندگی کشورمان در بیشکک مشورت شود.

شرایط سفر و اطلاعات سودمند:
کشور قرقیزستان همچون دیگر کشورهای تازه استقلال یافته آسیائی میانه، برای سفر اتباع کشورمان خصوصا در ایام تعطیلات و فصل تابستان مکان مناسبی میباشد و ضروری است این سفرها در قالب تورهای مسافرتی انجام پذیرد.در سالهای اخیر سفر تجار به این کشور جهت معاملات تجاری درحال افزایش است. توضیه میگردد هرگونه اقدام تجاری با هماهنگی نمایندگی کشورمان انجام پذیرد تا در ادامه کار با مشکل مواجه نشوید.

کلیسا در بیشکک

 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle