دسته‌ها
پزشکی و سلامت کاهش وزن ویژه پزشکی و سلامت

تکنولوژی جدید برای درمان چاقی

امید فرخزاد به همراه تیم تحقیقاتی خود با استفاده از فناوری نانو موفق به توسعه روشی شده اند که قادر به درمان چاقی است.

به گزارش ویرلن از ساینس، در این روش که توسط امید فرخزاد از محققان بیمارستان بریگهام آمریکا و همکاران وی از دانشگاه MIT توسعه یافته است، داروهای ضد چاقی توسط نانو ذراتی که به منظور این کار توسعه یافته اند، مستقیما وارد بافت چربی می شوند. استفاده از این روش به مدت ۲۵ روز در موش های آزمایشگاهی سبب شده است که ۱۰ درصد وزن آنان بدون هیچ عارضه جانبی کاهش یابد.
این دارو سبب رشد رگ های خونی در بافت چربی می شود تا نانوذرات به راحتی وارد آن شوند. پس از ورود داروهای ضد چاقی و نانو ذرات به بافت چربی، چربی سفید به چربی قهوه ای تبدیل می کند؛ چربی قهوه ای به راحتی می سوزد.
یکی از معضلات رشد عروق خونی در بافت چربی، آسیب به اندام های دیگر بدن است که با اتخاذ یک راهکار هوشمندانه، رفع شده است. در این روش نانوذرات مستقیما وارد بافت مورد نظر می شوند و از تجمع دارو در بافت های دیگر جلوگیری می شود. برای ساخت هسته این نانوذرات از پلیمری به نام PLGA استفاده شده است و هسته خارجی از جنس پلیمر دیگری به نام PEG است.
این روش در حال حاضر به صورت تزریق وریدی قابل استفاده است و محققان در حال توسعه روشی هستند که به صورت خوراکی تجویز شود.
این راهکار هنوز توسط سازمان غذا ودارو تایید نشده است: ولی فقط روشی است که برای کاهش وزن، به دیگر اعضای بدن آسیب نمی زند و عوارض جانبی ندارد.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle