دسته‌ها
VIRLAN جهان سیاسی

ترکیه عذرخواهی نکرد،تحریم ها بیشتر شد

مسکو – ایرنا – روسیه پس از تاکید مجدد «احمد داوود اوغلو» نخست وزیر ترکیه در رد عذر خواهی آنکارا از مسکو برای ساقط کردن بمب افکن سوخو ۲۴ روسی، برنامه مذاکرات برای انعقاد قراردادهای تجاری و سرمایه گذاری جدید با ترکیه را در چارچوب افزایش تحریم ها تعلیق کرد.
به گزارش ایرنا، «دیمیتری مدودف» نخست وزیر فدراسیون روسیه، فرمان اجرای اقدامات ویژه اقتصادی علیه ترکیه که حلقه تحریم ها علیه این کشور را تنگ تر می کند، امضا کرد.
در متن این سند که امروز (چهارشنبه) انتشار یافت، آمده است: وزارت بازرگانی روسیه و سازمان های مرتبط در دولت موظف هستند روند مذاکرات در باره قراردادهای دولت های روسیه و ترکیه را درباره خدمات تجاری و سرمایه گذاری تعلیق کنند.
همچنین بر اساس یک تصمیم دیگر، همکاری روی برنامه های میان مدت بازرگانی، اقتصادی، علمی، فنی و همکاری های فرهنگی دو کشور که فاصله زمانی ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ را در بر می گرفت، تعلیق شده است.
مسکو از سه شنبه هفته گذشته که بمب افکن و یک خلبان خود را بر اثر اقدام نظامی ترکیه در خاک سوریه از دست داد و درخواست عذرخواهی نیز بی پاسخ ماند، تحریم های پیاپی علیه آنکارا اعمال کرده است.
مسکو تاکنون دو نشست نهایی شده وزیران امور خارجه و سران روسیه و ترکیه را برای رساندن روابط اقتصادی دو کشور از ۳۰ میلیارد دلار کنونی به سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۵، لغو کرده است.
قطع روابط علمی، گردشگری، همکاری های نظامی، لغو برنامه مشترک سال ۲۰۱۶ به عنوان سال مشترک روسیه و ترکیه، توقف واردات محصولات و فرآورده ای گوشتی و محدودیت تدریجی در عرصه تولیدات کشاورزی از جمله تحریم های روسیه علیه ترکیه است.
توقف تدریجی واردات محصولات کشاورزی و غذایی، بویژه گوشت و بازگرداندن محموله های رسیده، از تاثیرگذارترین تحریم هاست، زیرا بخش خصوصی ترکیه سالانه میلیاردها دلار به روسیه صادرات دارد.
به گزارش رسانه ها، زیان مستقیم سالانه ترکیه از قطع ورود گردشگران روسی که تا سه میلیون نفر برآورد می شود نیز تا هشت میلیارد دلار در سال اعلام شده که مسکو برای افزایش فشار بیشتر، نظام سفر بدون روادید دوجانبه را لغو کرده است.
مسکو تحریم های سختی را علیه آنکارا وضع کرد که تاکنون در تاریخ روسیه پس از فروپاشی شوروی سابق در سال ۱۹۹۱ علیه یک کشور دیگر حتی در برابر اوکراین و گرجستان که با آنان تنش نظامی داشت، بی سابقه بوده است.
روسیه اعلام کرده براساس اطلاعات قابل ارائه و مستند از نقشه پروازی بمب افکن روسی و همچنین نقشه های ماهواره ای، ادعاهای ترکیه مبنی بر تجاوز هواپیما به خاک این کشور نادرست است.
بر اساس اطلاعات مستند، هفت کشور اردوگاه ضد سوری و رژیم صهیونیستی از پنج سال پیش با هدف سرنگونی حکومت «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه، برنامه جذب و اعزام تروریست های افراطی را از سراسر جهان به سوریه و همچنین سازماندهی و تقویت گروه های تروریستی از جمله جبهه النصره و داعش آغاز کردند.
بر اساس گزارش سازمان امنیت فدرال روسیه، اکنون ۳۰ هزار تروریست خارجی از ۱۰۰ کشور در صفوف تروریست ها در عراق و سوریه می جنگند.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle