دسته‌ها
اخبار تکنولوژی پزشکی و سلامت پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

تاثیر تجهیزات جدید برای جراحی تومور مغزی

جراحی تومورهای مغزی با چاقوی جدید ایمن‌تر می‌شود
مغز یکی از اعضای فوق‌العاده حساس بدن است. این حساسیت باعث می‌شود یک اشتباه کوچک در طول عمل جراحی به نتایج فاجعه باری بیانجامد. اخیرا یک دانشمند به نام دیوید الیوا اوریبه (David Oliva Uribe) یک چاقوی جراحی جدید تولید کرده که می‌تواند در آینده عمل جراحی مغز را بسیار ایمن‌تر کند. این وسیله به جراحان اطلاع می‌دهد که دقیقا کدام نقطه باید بریده شود.

به گزارش ویرلن ؛ اگر بخواهیم دقیق‌تر توضیح دهیم این وسیله یک چاقوی واقعی نیست، چون نه تیز است و نه می‌تواند ببرد. این وسیله بیشتر به یک سنسور شباهت دارد، جراحان سنسور را روی بافت قرار می‌دهند و ظرف نیم ثانیه می‌فهمند که بافت مورد نظر دارای تومور است یا نه. به این‌ترتیب میزان خطا در اعمال جراحی مغز به شکل قابل ملاحظه‌ای پایین خواهد آمد.

 

smart-scalpel-640x480

این دانشمند معتقد است اگرچه MRI و سونوگرافی می‌توانند جایگاه تومور در مغز را به درستی نشان دهند اما مجموعه‌ای از عوامل هم هستند که ممکن است در طول فرایند شکاف جمجمه و جراحی به از دست دادن منطقه دقیق استقرار تومور منجر شوند. به این شکل در حال حاضر جراحی موفقیت‌آمیز ارتباط بسیاری با تجربه و عملکرد جراح دارد. اگر این وسیله جدید که فعلا فقط بر مغز خوک‌ها آزمایش شده وارد چرخه جراحی مغز انسان شود اتفاق بسیار مهمی برای افزایش ضریب ایمنی عمل جراحی مغز خواهد افتاد.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle