دسته‌ها
جهان سیاسی

۱۲ هزار میلیارد تومان ؛ بدهی بابک زنجانی

وکیل مدافع شرکت نفتی HK گفت که با احتساب خسارت‌ها و مواردی که در حین رسیدگی به پرونده متهمان نفتی مشخص می‌شود، بدهی بابک زنجانی به شرکت نفت، احتمالاً به ۳ میلیارد یورو می‌رسد. بدهی او هم اکنون ۲.۹ میلیارد یورو است.

به گزارش تسنیم، غلامرضا صادقی‌قهاره در پاسخ به این سئوال که آیا بابک زنجانی ادعای خود مبنی بر صدور ضمانتنامه بانکی به ذی‌نفعی شرکت نفت را عملی کرده است یا خیر گفت: هنوز چیزی صادر نشده است البته ما همچنان امیدواریم که یکی از وعده‌های وی به نتیجه برسد.

وکیل مدافع شرکت HK در پاسخ به این سئوال که گفته‌ می‌شود نهادهای ذی‌ربط نتوانستند پولی که زنجانی از بانک مرکزی گرفته را ردیابی کنند افزود: پول‌ها پیش خودش است. مطالبات‌ ما از زنجانی دو بخش است؛ یک بخش مربوط به باقی مانده یک میلیارد و ۴۲۷ میلیون یورو و بخش دیگر نیز مربوط به محموله‌های نفتی است.

وی ادامه داد: محموله‌های نفتی ابتدا حدود دو میلیارد یورو بود اما میعانات گازی از آن کسر و به حدود یک و نیم میلیارد یورو رسید که با باقی مانده پول بانک مرکزی، جمعاً دو میلیارد و ۶۶ میلیون یورو شد البته اکنون این رقم به ۲.۹ میلیارد یورو رسیده است.

صادقی قهاره اضافه کرد: یک مقداری از پول‌ها ردیابی شده و آن‌ها که به صورت بانکی جابجا شده و خریدهایی که صورت گرفته، مشخص است.

به گفته وکیل مدافع شرکت HK، بدهی بابک زنجانی به شرکت نفت با احتساب خسارت‌ها و مواردی که در خلال رسیدگی به پرونده مشخص می‌شود، احتمالاً به ۳ میلیارد یورو هم می‌رسد.

صادقی قهاره در پاسخ به این سئوال که طبق استناد وکیل مدافع زنجانی به اظهارات س.ج و ک.د مسئول وقت شرکت HK و خزنه‌دار شرکت نیکو، زنجانی تقصیر زیادی در این ماجرا نداشته است، گفت: اولا در پرونده شهود زیادی وجود دارد و بازپرس از حدود ۲۰۰ نفر در این پرونده، تحقیق کرده است.

وکیل مدافع شرکت HK افزود: آقای کوهپایه‌زاده در دفاعیات خود فقط به اظهارات این دو نفر اکتفا کرده است در حالی که باید مجموع شهادت‌ها و گواهی‌هایی که در پرونده است، مورد سنجش قرار گیرد نه فقط اظهارات دو نفر.

صادقی قهاره گفت: ثانیاً بازجویی‌هایی که از س.ج و ک.د صورت گرفته و امروز اظهارات‌شان مورد استناد وکیل زنجانی قرار می‌گیرد، بازجویی‌های اولیه است. شرکت نفت تا مدت‌ها به زنجانی خوش‌بین بود و می‌گفت او می‌خواهد پول را بدهد اما نمی‌تواند.

وکیل مدافع شرکت HK ادامه داد: در مراحلی مسئولان شرکت نفت به این نتیجه رسیدند که زنجانی پول را در جای دیگری خرج کرده و چیزهایی هم که مثل ضمانتنامه مؤسسه توسعه یا بانک مسکن درست می‌کند، دلالت بر حقه‌بازی‌های اوست. آقایان س.ج و ک.د در تحقیقات بعدی خودشان مشخصاً اعلام می‌کنند که فریب او را خوردیم و فکر می‌کردیم آدم صاف و صادقی است.

وی گفت: از دادگاه هم خواستیم که آقای س.ج به جلسه دادگاه دعوت شود و بگوید زنجانی امروز، همان آدمی است که خود را منجی، صادق و دلسوز نشان می‌داد؟ امروز تصور اینها از زنجانی از زمین تا آسمان تفاوت کرده است.

صادقی قهاره ادامه داد: ثالثاً آقای س.ج و ک. د در آن زمان در این پرونده به عنوان متهم مطرح بودند و آقای س. ج مدت‌ها بازداشت بود. وقتی خودشان متهم بودند سعی می‌کردند قضیه را طوری عادی جلوه بدهند که از عنوان اتهامی خودشان نیز کاسته شود و به همین خاطر، قضیه را در قالب مراوده مالی عادی نشان می‌دادند تا بار خود را نیز سبک‌تر کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا این افراد هنوز هم متهم هستند یا خیر گفت: در بازپرسی هنوز منع تعقیب صادر نشده و بازپرس پرونده را نگه داشته است. آقای س.ج را ۱۰۰ درصد می‌دانم اما آقای ک.د را تردید دارم.

وکیل مدافع شرکت نفت در خصوص پیشنهاد زنجانی برای برگزاری ویدئو کنفرانس با شیخ اماراتی نیز گفت: همه اینها داستان است و بیشتر به شوخی می‌ماند. این فرد یک تئوری‌پردازی است که هر هفته تئوری و سناریوی جدیدی مطرح می‌کند.

صادقی قهاره گفت: ۳۰ الی ۴۰ سال قاضی بودم و ۱۰ الی ۱۲ است که وکیل هستم. تا حالا در هیچ دادگاهی ندیدم، اینگونه تریبون آزاد در اختیار یک متهم قرار گیرد و هر چه دلش می‌خواهد اعم از راست یا دروغ سر هم کند و بگوید و حتی به کسان دیگر هم اهانت کند و متأسفانه رسانه‌ها نیز طبق وظیفه خود اخبار دادگاه را منعکس می‌کنند. زنجانی از این موقعیت استفاده کرده و هر چه دلش خواسته گفته و همه هم چاپ و منتشر شده است. در هیچ دادگاهی ندیدم چنین تریبون آزادی در اختیار یک متهم قرار گیرد. وقتی دادگاه علنی می‌شود باید یک چیزهایی را حفظ کرد اما هیچ کس از اهانت زنجانی مصون نمانده است.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle