دسته‌ها
پزشکی و سلامت پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

با جدیدترین روش کاشت دندان آشنا شوید

تحول در کاشت دندان با استفاده از روش دیجیتال ایمپلنتولوژی
دبیر اجرایی چهاردهمین کنگره بین المللی انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران گفت: ‘دیجیتال ایمپلنتولوژی’ از تکنیک های نوینی است که روش کاشت دندان را به لحاظ دقت و افزایش سرعت جراحی متحول می کند و امکان بکارگیری آن در ایران نیز فراهم شده است.
به گزارش ویرلن از ایرنا ؛ انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران، دکتر محمدتقی کیانی افزود: پیشرفت تکنولوژی در حوزه ایمپلنتولوژی این امکان را فراهم کرده تا با همراهی تصاویر رادیوگرافیک سه بعدی بتوان ابتدا ناحیه مطلوب را به منظور کارگذاری ایمپلنت در نرم افزار انتخاب کرد، سپس به صورت مجازی، ایمپلنت را در استخوان فک بازسازی شده قرار داد.
وی با اشاره به اینکه در مرحله بعد، قطعات مربوط به جایگزینی دندان توسط رایانه طراحی و با دقت بسیار بالایی توسط این سیستم ساخته می شود، تصریح کرد: به این صورت حتی قبل از قرار دادن ایمپلنت در فک بیمار، روکش نهایی و جایگزین کننده دندان آماده می شود و پس از جراحی در ناحیه بی دندانی روی ایمپلنت قرار می گیرد.
دبیر اجرایی چهاردهمین کنگره بین المللی انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران ادامه داد: حتی این امکان برای بیماران با مشکل بی دندانی کامل وجود دارد که در همان جلسه ای که جراحی ایمپلنت صورت می گیرد، بتوانند دندان های کامل را نیز تحویل بگیرند.
وی گفت: همچنین با استفاده از تکنولوژی CAD/CAM می توان به جای استفاده از مواد قالب گیری پرحجم، چسبناک و بدمزه از اسکنرهای سه بعدی استفاده کرد که به کمک آنها تصاویر متعدد در کسری از ثانیه گرفته شده، سپس یک مدل سه بعدی بسیار دقیق از ناحیه مورد نظر به رایانه منتقل می شود.
کیانی یادآور شد: در این مرحله، طراحی با دقت و ظرافت بسیار بالا توسط نرم افزار صورت می گیرد و نگهدارنده ایمپلنت که در فک بیمار قرار می گیرد (رستوریشن) از سوی دستگاه ساخته می شود.
وی اظهار کرد: هرچند از ورود دندان پزشکی دیجیتال به عرصه دندان پزشکی در دنیا چند سال می گذرد، اما امروز این رشته به مرحله ای از بلوغ و تکامل علمی و تکنولوژیک رسیده است که با ورود دیجیتال ایمپلنتولوژی با اطمینان می توان از این روش برای درمان بیماران به عنوان یک جایگزین مناسب درمان های سنتی استفاده کرد.
دبیر اجرایی چهاردهمین کنگره بین المللی انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران گفت: به همین منظور در ششمین همایش بین المللی ایمپلنت خلیج فارس و چهاردهمین کنگره بین المللی انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران، کارگاهی با حضور دکتر فرانسیسکو باربوسا از اسپانیا که از متخصصان برجسته رشته دیجیتال ایمپلنتولوژی است، برگزار می شود تا دندان پزشکان کشور بتوانند علاوه بر آشنایی با مباحث تئوری این رشته جدید به طور عملی نیز آموزش ببینند.
چهاردهمین کنگره بین المللی انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران، همزمان با ششمین همایش بین المللی ایمپلنت خلیج فارس ۲۷ تا ۳۰ بهمن ماه امسال در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle