دسته‌ها
اخبار تکنولوژی اخبار خودرو برترینها

اوپل آدام در راه ایران

همزمان با خبر مجوز گرفتن کراس اوور شورلت ترکس، شاهد خبر ورود اوپل های جدیدی بودیم ابتدا خبر ورود یک شاسی بلند به گوش رسید. کراس اوور جدید دیگری از این کمپانی معروف آلمانی به نام اوپل موکا و بعد از آن هم سدان اوپل اینزیگنیا از سوی گروه بازرگانی توان خودرو جی منتشر شد که هم مسئولیت فروش و هم مسئولیت خدمات پس از فروش محصولات اوپل را در دست گرفته است. علاوه بر اوپل موکا و اینزیگنیا، خودروهایی نظیر اوپل آسترا و اوپل کورسا هم وجود دارند که به بازار کشور عرضه می‌شوند یا پیش از این عرضه می‌شدند، ولی به تازگی خبری از سوی این شرکت بدست رسیده که گویای مجوز گرفتن کوچک‌ترین خودروی اوپل، یعنی اوپل آدام (Adam) است. در ادامه با خودروبانک همراه باشید تا یک بررسی کوتاه بر روی آن داشته باشیم.
به گزارش ویرلن ؛ براساس اطلاعاتی که جدیداً منتشر شده، مجوز واردات تنها برای اوپل آدام با موتوری بنزینی ۱٫۴ لیتری (با حجم دقیق ۱۳۹۸ سی سی) چهار سیلندر صادر شده که برای تبدیل قدرت آن از جعبه دنده‌ای دستی استفاده می‌شود. این پیشرانه که از خانواده موتورهای “اکوفلکس” بشمار می‌رود، با دو خروجی قدرت ۸۶ اسب بخاری و ۹۹ اسب بخاری تولید می‌شود که هر دو گشتاوری یکسان ۱۳۰ نیوتن متری دارند. احتمالا ورود نسخه ۹۹ اسب بخاری به کشور کم است، ولی از آنجایی که جعبه دنده بکار رفته در این خودرو از نوع دستی بوده، پس احتمال واردات نسخه ۸۶ اسب بخاری قوت بیشتری می‌گیرد.

اپل

۴۸۳۹۰_Opel-Adam-2013-800-4a

۷۰۳۶۹_Opel-Adam-2013-800-24

از ویژگی‌های این خودرو هم می‌توان به استانداردهای آلایندگی یورو ۵، تجهیز آن به کیسه‌های هوای ایمنی سرنشینان جلو و کناری، دارا بودن سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، ترمزهای ضدقفل، فرمان تلسکوپی، سنسور باد لاستیک‌ها، کمربندهای ایمنی ۳ نقطه با پیش کشنده و هشدار دهنده، سیستم مدیریت سوخت “اکو”، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، سنسور پارک با هشدار دهنده، روکش‌های چرمی و پارچه‌ای صندلی‌ها، روکش‌های چرمی طبیعی بر روی فرمان و … اشاره داشت.
نسخه اسپرت این خودروی کوچک به رینگ‌های ۱۸ اینچی آلومینیومی اسپرت، ریسیور سقفی و کنترل صدا متناسب با سرعت، روکش‌های استیل مجهز به گرمکن برای فرمان‌های اسپرت، کفپوش نمدی، تنظیم کننده نور چراغ‌های جلو، طراحی اسپرت داخلی، چراغ‌های روز ال ای دی و سنسور باران مجهز شده است.
نکته بسیار خوب در مورد این خودرو قیمت مناسب آن است و حتی از فیات ۵۰۰ نیز ارزان تر است لذا باید منتظر قیمتی حدود ۸۰ میلیون تومان برای آن باشیم ولی متاسفانه شرکت واردکننده نتوانسته تا به حال در حد و اندازه اوپل این آلمانی را در بازار ایران عرضه کند و خودروهایی مانند کورسا بسیار کمتر از آنچه لیاقتشان بوده فروش رفته اند و امیدواریم این روند لااقل برای آدام تکرار نشود.

۳۰۲۲۹_Opel-Adam-2013-800-271

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle