دسته‌ها
پزشکی و سلامت پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

آیا از سرماخوردگی رنج می‌برید؟؟؟

سرماخوردگی

به گزارش ویرلن از وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا :با وجود درمان‌های مختلفی که برای سرماخوردگی وجود دارد، اما هنوز هم هیچ درمان قطعی برای سرماخوردگی یا آنفولانزا وجود ندارد. برخی داروها می‌توانند از ابتلا به آنفولانزا پیشگیری کنند و یا علائم بیماری را تسکین دهند. با تمام این اوصاف، بسیاری از درمان‌های طبیعی نیز می‌تواند علائم بیماری را به صورت کوتاه مدت تسکین دهد، و به شما کمک کند که از شر بیماری رها شوید.

در این بخش تعدادی از داروهای خانگی که به شما کمک می‌کند احساس بهتری در طی سرماخوردگی داشته باشید را به شما معرفی می‌کنیم.

 

به‌درستی مخاط بینی خود را خالی کنید

در دوران سرماخوردگی ، بسیار مهم است که به جای اینکه دماغ خود را بالا بکشید .و مخاط بینی به شمت سرتان برود، مخاط بینی خود را به طور منظم خالی کنید.اما نباید مخاط بینی‌تان را محکم خالی کنید زیرا فشار آن ممکن است باعث گوش‌درد شود.

بهترین راه برای خالی کردن مخاط بینی به این صورت است که:انگشت خود را روی یک طرف بینی فشار دهید و سوراخ دیگر بینی را با فشار خالی کنید.

 

استراحت کنید

در اولین روزهایی که دچار سرماخوردگی و یا آنفولانزا شده‌اید ، استراحت کنید تا بدنتان انرژی لازم را برای جنگیدن با میکروب را داشته باشد. این جنگیدن برای بدن هزینه دارد.برای این که این هزینه را جبران کنید ، روی تخت دراز بکشید و زیر پتو استراحت کنید.

 

غرغره کردن

غرغره کردن می‌تواند گلو درد را به صورت موقت تسکین دهد. یک قاشق چای‌خوری نمک را در آب گرم محلول کنید و سعی کنید سه بار در روز غرغره کنید. برای کاهش خارش گلو ، سعی کنید برای سفت شدن غشاء گلو، گلویتان را با محلولی – مانند چای حاوی تانن (tannin) –  غرغره کنید. غرغره مخلوطی از عسل و سرکه سیب که چسبناک است ، درمان سنتی محبوب برای سفت شدن گلو است. یک قاشق غذاخوری برگ تمشک یا آب‌لیمو را در دو فنجان آب گرم و یک قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید.قبل از اینکه محلول را غرغره کنید، اجازه دهید مخلوط سرد شود و به دمای اتاق برسد. توجه داشته باشید که عسل هرگز نباید به کودکان زیر ۱ سال داده شود.

 

نوشیدن مایعات داغ

مایعات داغ احتقان بینی تسکین می‌دهند و از کم آبی بدن جلوگیری می‌کنند. همچنین ناراحتی غشاء ،التهاب گلو و خلط حلق و بینی را تسکین می‌دهد.

 

دوش آب گرم

دوش آب گرم و بخار آب ، بینی را مرطوب کرده و آرام می‌کند. اگر شما به خاطر آنفولانزا دچار سرگیجه هستید، روی صندلی بنشینید و با آب گرم دوش بگیرید.

 

استفاده از بسته‌های سرد و گرم در اطراف سینوس

حرارت به شما کمک می‌کند احساس آرامش و راحتی بیشتری داشته باشید.شما بسته‌های سرد و گرم را می‌توانید از داروخانه‌ها بخرید، یا اینکه خودتان آن را بسازید. دستمال مرطوبی را ۵۵ ثانیه در مایکروویو قرار داده و بعد از خارج کردن آن از مایکروویو ، دمای آن را چک کنید و آن را روی پیشانی خود قرار دهید تا سینوس‌های شما کمی آرام شود.اگر نیاز به بسته سرد داشتید، کمی یخ را در کیسه بریزید.

 

با یک بالش اضافه زیر سرتان بخوابید

این کار به باز شدن راه‌های هوایی بینی شما کمک می‌کند.

 

فقط در مواقع ضروری می‌توانید پرواز کنید

تغییر فشار در هنگام پرواز،راه‌های تنفسی فوقانی شما را دچار استرس می‌کند. پرواز با سرماخوردگی یا آنفولانزا به دلیل  تغییرات فشار در طول برخاست و فرود ، می‌تواند به گوش  صدمه وارد کند. اگر شما مجبور به پرواز هستید، قبل از برخاست و فرود از یک ضد احتقان و اسپری بینی استفاده کنید. اغلب آدامس جویدن و بلع می‌تواندبه از بین بردن فشار کمک کند.

 

به یاد داشته باشید، در موارد خاصی، سرماخوردگی و عفونت خفیف به بیماری جدی‌تر تبدیل می‌شود. اگر با گذشت هرروز، شما علایم شدیدتری را بروز دادید و یا احساس مریضی بیشتری داشتید، به دکتر مراجعه کنید.

منبع: وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle