دسته‌ها
توریسم کشف گردشگری گردشگری

کشف جدید در استون هنج

اکتشافات جدیدی در مورد “این بنای تاریخی که مربوط به دوره نوسنگی است”، بدست آمده است.

شاید استون هنج در ویلز ساخته شده باشد و سپس جا به جا شده باشد

به گزارش ویرلن ؛ معمای استون هنج که سالانه یک میلیون توریست را به منطقه روستایی ویلتشایر انگلستان می کشاند، یک قدم به حل شدن نزدیکتر شده است.نظریه هایی گوناگونی درباره ی هدف از ساخت این بنا وجود دارد از جمله این که سازندگان این بنا از آن برای شفا گرفتن استفاده می کردند یا محلی برای اجرای موسیقی بوده است و یا باقی مانده ای از آثار موجودات فضایی است، اما گروهی از باستان شناسان نظریه ی بهتری دارند که در این هفته آن را افشا کردند. با استخراج سنگ هایی که معتقدند منشا سنگ های آبی استون هنج ( در امتداد دایره بیرونی) می باشند، به موضوع عجیبی پی بردند: بزرگترین بنای باستانی انگلستان ممکن است ابتدا در ولز بنا شده باشد.

بنا به گفته ی مدیر این پروژه، پروفسور مایک پارکر پیرسون در روزنامه گاردین، این یافته ها بسیار جالب هستند. از روی قدمت کربن موجود در زغال چوب فسیلی و پوسته های فندق که کارگران معدن در زمان های دور برای روشن کردن آتش از آنها استفاده می کردند، تخمین زده می شود که این سنگ ها حدود ۳۴۰۰ سال قبل از میلاد مسیح جا به جا شده اند. جالبی این مسئله در این جاست که سنگ های آبی تا حدود ۲۹۰۰ سال قبل میلاد بنا نشده بودند. به نظر می رسد که نزدیک به ۵۰۰ سال طول کشیده است تا سنگ ها را به استون هنج ببرند، اما از دیدگاه پیرسون فرضیه ای بعید است. به احتمال زیادتر این سنگ ها ابتدا در یک بنای محلی  نزدیک به معادن مورد استفاده بوده و پس از آن به ولتشایر برده شده است.

انگلستان

به جای کشیدن هریک از این ۸۰ سنگ با ارابه های چوبی توسط ۶۰ نفر، جایی در همان نزدیکی بنا شده اند و سپس دوباره برای آخرین جایگاهشان در استون هنج جا به جا شده اند. از کاردیف به عنوان مرکز ولز تا استون هنج حدود سه ساعت با اتومبیل طول می کشد.

هر ساله این مکان برجسته که در مسیر ۲ساعته ای از جنوب غربی لندن قرار دارد، میزبان هزاران گردشگر برای برگزاری جشن انقلاب تابستان است. بنا به گزارش CNN ، نظریه جدید تیم پارکر مبنی بر این است که جا به جایی این سنگها به معنای پیوند جامعه است. این مدرک جدید این احتمال را به وجود می آورد که خود سنگ ها برای مردم معنایی نداشته اند بلکه آن بنای تاریخی که این سنگ ها جزئی از آن بوده اند برایشان مهم بوده است. و در نهایت ایجاد این مجموعه ی سنگی به معنای اتحاد در سراسر بریتانیا بوده است.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle