دسته‌ها
پزشکی و سلامت پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

۱۰ غذای زمستانی لاغرکننده

لاغری در زمستان

به گزارش ویرلن از وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا :حتماً شما هم جزء آن دسته هستید که با شروع زمستان و سرد شدن هوا، وزنتان افزایش می‌یابد دلیل این امر هم کاملاً روشن است. در زمستان و با سرد شدن هوا، افراد، تمایل بیشتری به خانه‌نشینی و لذت بردن از گرمای مطبوع خانه به‌جای ورزش کردن و پیاده‌روی دارند و همین مسئله سبب افزایش مصرف خوراکی‌های موجود در خانه می‌شود و این امر، بالا رفتن چند کیلویی وزن را بعد از سرمای زمستان در پی دارد. اگر نمی‌خواهید قبل از عید، رژیم‌های سفت‌وسخت بگیرید، پیشنهاد می‌کنم متن زیر را بخوانید.

غذاهای زمستانی زیادی وجود دارند که شما با مصرف آن‌ها می‌توانید طی ۲۱ روز، ۱۵ پوند (۶ کیلوگرم) از وزن خود را کاهش دهید. این غذاها کدامند؟

 

۱-سوپ مرغ

سوپ، یک غذای پرحجم و نسبتاً کم کالری است که ارزش سیرکنندگی بالایی هم دارد. علی‌رغم اینکه همه فکر می‌کنند مایعات به اندازه غذاهای جامد، سیر نمی‌کنند، سوپ داغی که شامل مرغ و برنج است، استثنا بوده و بسیار سیرکننده و مناسب در فصل سرماخوردگی است.

 

۲-کدوتنبل

کدوتنبل، یک ماده غذایی پر فیبر و کم‌کالری است که هر فنجان از آن فقط ۶۳ کیلوکالری دارد. کدوتنبل، همچنین منبع غنی از بتاکاروتن و ویتامین C است که این دو ویتامین، خاصیت آنتی‌اکسیدانی داشته و  سیستم ایمنی بدن شمارا تقویت کرده و باعث می‌شوند شما همیشه فعال و آماده به ورزش باشید. شما می‌توانید کدوحلوایی را به‌تنهایی و بدون افزودن شکر، پخته و میل کنید و یا آن را به سوپ بیفزایید.

 

۳-سیب‌زمینی شیرین

سیب‌زمینی شیرین نیز مانند کدوحلوایی، یک ماده غذایی پرفیبر و سرشار از ویتامین‌هایی است که در فعالیت سیستم ایمنی دخالت دارند. همچنین نسبت به سیب‌زمینی سفید، اندیس گلیسمیک بسیار کمی دارد و قندخون را به شدت افزایش نمی‌دهد و این مسأله باعث می‌شود تا شما کربوهیدرات کمتری در وعده بعدی مصرف کنید. بنابراین تهیه خورش نخود به همراه کاری سیب‌زمینی شیرین، یک انتخاب مناسب برای وعده غذایی زمستان است.

 

۴-بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر، نه تنها بخاطر گرم بودنش یک صبحانه خوب زمستانی است بلکه بسیار خوشمزه و مغذی است که حاوی فیبرهای پری‌بیوتیک بوده و سبب افزایش باکتری‌های مفید در روده می‌شود و به این ترتیب می‌تواند چگونکی توزیع چربی در بدن، تعادل قند خون و ترشح هورمون‌هایی که احساس سیری و گرسنگی را کنترل می‌کنند ، تحت تأثیر قرار دهد.

 

۵-مرکبات

پرتقال، نارنگی و گریپ‌فروت، منابع غنی فیبر و ویتامین C هستند و تأثیر شگفت‌انگیزی در کاهش وزن دارند و شاید عجیب باشد که بدانید این خاصیت مرکبات در عطر و بوی آن‌ها نهفته است! از آنجا که بوی مرکبات آرامش‌بخش بوده و استرس را کاهش می‌دهد می‌تواند سبب کاهش وزن نیز شود.

 

۶-خوراک لوبیا همراه فلفل چیلی

خوراک لوبیا یک غذای پرفیبر و پرپروتئین است که خاصیت سیرکنندگی بالایی دارد. شما می‌توانید به این خوراک، پودر فلفل چیلی و یا چیلی تازه بیفزایید که حاوی کپسایسین است. کپسایسین، یک فیتوکمیکال است که سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و در نتیجه سبب کاهش ابتلا به چاقی و سندرم متابولیک می‌شود.

 

۷-برگ چغندر پخته شده

پختن برگ‌های سبز چغندر سبب افزایش میزان منیزیم و کلسیم آن می‌شود. این دو ماده معدنی، تمایل شما را به خوردن شکر و مواد غذایی شیرین کاهش می‌دهد و از این طریق به کاهش وزن، کمک می‌کند.

 

۸-دانه انار

دانه‌های انار، منبع غنی فیبر بوده و فوق‌العاده کم‌کالری است و می‌تواند به کاهش وزن از طریق رفع یبوست کمک کند. شما می‌توانید از انار در تهیه انواع غذاها مانند خوراک مرغ و یا خورش‌ها استفاده کنید.

 

۹-کلم بروکسل

کلم بروکسل از خانواده سبزیجات چلیپایی است. ۱۰ عدد کلم بروکسل، حاوی ۶ گرم پروتئین و ۷ گرم فیبر و ۸۰ کیلوکالری است و با وجود کالری کم، ارزش سیرکنندگی بالایی دارد.

 

۱۰-گلابی

گلابی نیز سرشار از فیبر است و یک عدد متوسط آن حاوی ۶ گرم فیبر است که می‌تواند یک چهارم نیاز روزانه شما به فیبر را تأمین کند. البته بخش اعظم فیبر در پوست آن نهفته است. برای افزایش اثر آن بر لاغری، می‌توانید  گلابی را با یک مشت بادام میل کنید. بادام، سرشار از منیزیم بوده و می‌تواند ولع خوردن را کاهش دهد.

منبع:  وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle