دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

گردشگر آلمانی: ایران امن‌تر از اروپاست!

به گزارش ویرلن:

این روزها خبر قانون جدید آمریکا علیه سفر به ایران نُقل مجالس شده است . هرکس به نحوی درباره ی این قانون نظر می دهد. آمریکا این قانون را به بهانه ی این که ایران حامی تروریسم است به تصویب رسانده است؛ از سوی دیگر تصور بسیاری از افراد این است که اروپا امن تر از خاورمیانه و به ویژه ایران است. اما حدود یک ماه پیش اتفاقی در سایت «کوچ سرفینگ» (شبکه ی اجتماعی مسافران به شیوه ی خاص) افتاد که به شکل جالبی هم قانون جدید آمریکا و هم تصور قدیمی افراد از امنیت را تحت تاثیر می گذارد.
ماجرا این بود که لوکا از تایوان در یادداشتی گفت: «من ماه فوریه ی آینده می خواهم به ایران بروم. اما به خاطر برخی مسائل جغرافیایی و روابط شیعه و سنی در برابر داعش نگران شده ام. می خواهم نظر مردم ایران را در این باره بدانم تا بتوانم درباره ی لغو کردن یا نکردن بلیتم تصمیم بگیرم.»
مهدی از ایران به لوکا پاسخ داد: «لوکای عزیز! در ایران به سختی می توانید کسی را پیدا کنید که ضد داعش نباشد. علاوه بر این ماموران امنیتی ایران به شدت در این زمینه فعال هستند و اجازه نمی دهند داعش حتی نزدیک مرزهای کشور ما بیاید. این جا خبری از وحشت و ناامنی نیست.»
وحید نیز این طور جواب لوکا را داد: «داعش در سوریه و عراق فعال است. اما آن ها جرئت نزدیک شدن به مرزهای ایران را ندارند. طی یک ماه گذشته ده گردشگر اروپایی مهمان من در ایران بودند و همه می گفتند ایران حتی از اروپا هم امن تر است. ایران یک ارتش قوی دارد پس اصلا نگران نباشید.»
اما جالب ترین جواب را آدریان از بایرن آلمان داد: «من ماه پیش به ایران سفر کردم و می توانم به تو اطمینان بدهم که ایران کاملا امن است. شاید حتی امن تر از اروپای این روزها.»
در پایان هم لوکا نوشت: «از همه ی دوستان ممنونم. بلیت سفرم به ایران را نگه می دارم و از الان برای آمدن به ایران برنامه ریزی می کنم.»


ترجمه و ویرایش: کافه گردش

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle