دسته‌ها
پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

کدام مواد غذایی را نباید دوباره گرم کرد؟

تهیه غذا و نگه داشتن باقی مانده ی آن برای روز بعد برای ما کاری عادی است. در حقیقت اکثر ما فکر می کنیم گرم کردن دوباره پیتزا، مرغ سوخاری و … باعث می شود از قبل هم خوشمزه تر شوند! اما اجازه دهید که بگوییم استفاده از مایکروویو و اجاق گاز شما برای گرم کردن دوباره ی برخی غذاها می تواند خیلی وحشتناک باشد. تحقیقات نشان داده اند که برخی عناصر موجود در این مواد غذایی در صورت گرم شدن دوباره به شدت مضر می شوند.

 

مرغ
مرغ سرشار از پروتئین است، اما گرم کردن دوباره ی آن می تواند مشکلات گوارشی جدی برایتان ایجاد کند. بهترین روش مصرف مرغ باقی مانده این است که در سالاد یا ساندویچ های سرد گنجانده شود.

 

اسفناج
اسفناج پر از آهن و نیترات است. وقتی آن را دوباره گرم کنید، نیترات به نیتریت که عنصری سرطان زاست تبدیل شده و غیر قابل مصرف می گردد.

 

تخم مرغ
تحقیقات می گویند گرم کردن تخم مرغ باعث ناراحتی معده می شود، زیرا حرارت دوباره آن را سمی می کند. پس دوباره تخم مرغ را نجوشانید.

 

قارچ
بهترین کار این است که قارچ را در همان روزی که پخته اید مصرف کنید، علتش هم وجود پروتئین در آن است. پس هیچ گاه آن را دوباره گرم نکنید.

 

برنج
گرم کردن دوباره برنج بین ما ایرانی ها بسیار شایع است. برنج نپخته به باکتری هایی آلوده است که بعد از پخت هم زنده می مانند. گرم کردن دوباره نه تنها آنها را از بین نمی برد، بلکه باعث مسموم شدن غذا هم می شود.

 

سیب زمینی
سیب زمینی در صورت گرم شدن دوباره سمی می شود، بهترین روش برای مصرف آن جوشاندنش است.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle