دسته‌ها
پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

چگونه قدرت اراده خود را افزایش دهیم ؟

می خواهید درست غذا بخورید؟ مرتب به باشگاه بروید و ورزش کنید؟ به اندازه کافی بخوابید؟ می خواهید آن شیرینی که هر بار گرفتارتان می کند را نادیده بگیرید؟

بررسی

بهبود دادن به خود معمولا نیازمند اراده است، اراده به معنای نه گفتن در زمان مناسب است، اما در زندگی مدرن امروز کمی با تغییر معنا مواجه شده : نخوردن یک شیرینی بلافاصله پس از دیدن آن!. به همان اندازه که قدرت اراده مهم است سازماندهی عادات خوب برای سلامت نیز اهمیت دارد.
به دست آوردن قدرت اراده چیزی نیست که در مدارس آموزش داده شود و یا در خانه ها راجع به آن صحبت کنند، بلکه موضوعی کم رنگ در فرهنگ عامه است. مانند حقوق یا کلم پیچ می دانیم که باید بیشتر از آن داشته باشیم، ولی نداریم!
به گزارش ویرلن ؛ چه اتفاقی می افتد؟ تصمیماتی برای سال جدید خود می گیریم و سپس فراموششان می کنیم. ورزش می کنیم تا بدنی کامل داشته باشیم، اما آخر سر خود را در حالی که به دنبال یک تی شرت با سایز بزرگ هستیم پیدا می کنیم. سعی می کنیم وعده غذایی خود را بدون نوشابه میل کنیم ولی شکست می خوریم.
بعدا خود را ملامت می کنیم که بازنده ایم، اما حقیقت این است که هیچکدام از ما بازنده نیستیم. ما قدرت اراده ای آماتور داریم در حالی که دنیا پکیجی است از وسوسه های فوق حرفه ای. این ما هستیم که هیچ تمرینی نداریم و می خواهیم در برابر دنیایی که هر روز از نظر تبلیغات در حال پیشرفت است بایستیم.
می خواهید درست غذا بخورید؟ مرتب به باشگاه بروید و ورزش کنید؟ به اندازه کافی بخوابید؟ می خواهید آن شیرینی که هر بار گرفتارتان می کند را نادیده بگیرید؟
به قدرت اراده بیشتری نیاز دارید. می خواهید خبر های خوب بشنوید؟ بله می توانید قدرت اراده بدست بیاورید. قدرت اراده چیزی است که می توانید بیاموزید، درک کنید، استفاده کنید و قدرتش را افزایش دهید.
تمرین قدرت اراده

روی بامایستر و جان تیرنی در کتاب خود به نام ” قدرت اراده: بدست آوردن مجدد بزرگترین قدرت انسان (Willpower: Rediscovering the Greatest Human Strength ) این ایده را مطرح می کنند که قدرت اراده مانند عضله ای است که باید قوی شود.
روش آنها این گونه است: با کم شروع کن، سپس پیشرفت کن، پیروزی های کوچک قدرت اراده در طول روز، هفته یا ماه می تواند در پایان نتایج بزرگی را به همراه بیاورد.
به عنوان مثال، بامایستر و تیرنی به دیوید بلین هنرمند مشهور استناد می کنند. وقتی او روی شاهکارهای خود که در انظار عمومی انجام میداد کار می کرد – مانند گذراندن ۶۴ ساعت درون یک مکعب یخ عظیم – کارش را با گام های کوچکی در افزایش قدرت اراده پیش می برد، مانند مصرف نکردن الکل، بلین می گوید: ذهن خود را به اهداف کوچک متمرکز کن و بدستشان بیاور، این کار کمک می کند به اهداف بزرگی دست پیدا کنی که قبلا نمی توانستی. این کار فقط تمرین روی چیزهای خاص نیست.
اگر هدفتان رژیم گرفتن و وزن کم کردن است، می توانید قدرت اراده خود را با چیزهایی که ربطی به برنامه غذایی ندارد هم بالا ببرید، مانند هر شب تمیز کردن خانه، و یا هر روز پیاده روی کردن.
۴ ترفند ثابت شده اراده

۱- به تعویق انداختن وسوسه: می توانید به خاطر داشتن دنیایی بهتر، حواس خود را به عاداتی بهتر جلب کنید. تحقیقات نشان داده به تعویق انداختن خوردن یک میان وعده ناسالم به زمانی نا مشخص در آینده میزان مصرف میان وعده را کاهش می دهد. این محققان عقیده دارند کاهش وسوسه به جای قوی تر ساختن قدرت اراده، استراتژی موثر برای جلوگیری از هوس های غذایی ناخواسته است.
به تعویق انداختن به ذهن کمک می کند کمی استراحت کند و خنک شود در نتیجه نه گفتن ها به هوس غذایی بیشتر از بله گفتن می شود. به تعویق انداختن چیزی نباید به زمانی خاص منتقل شود. مثلا نباید بگویید یک ساعت دیگر این بستنی را می خورم، باید بگویید شاید وقتی دیگر این بستنی را بخورم.

۲-  عضلات خود را منعطف کنید: در صورتی که حس کردید قدرت اراده تان دیگر توان مقاومت ندارد می توانید از یک ترفند دیگر استفاده کنید، عضلات خود را منعطف کنید. در یک تحقیق به شرکت کنندگان آموزش داده شد که چگونه عضلات خود را منقبض کنند، اینکه کدام عضلات منقبض شوند مهم نیست اما این کار نشان داد هنگام منعطف کردن عضلات تحمل درد و یا خوردن دارویی تلخ ساده تر است. این کار هنگام وسوسه های غذایی نیز جواب می دهد. این تحقیقات نشان داده بدن می تواند مغز را تحریک کند.

۳- استفاده از تصور ذهنی: تصور ذهنی، توسط تمام ورزشکاران در سراسر جهان استفاده می شود، و یکی دیگر از ترفندهای قدرت اراده به حساب می آید. بر اساس تحقیقات دانشگاه هاروارد، افرادی که دست به عملی خوب می زنند و یا کسانی که به انجام عملی خوب فکر می کنند، در انجام کارهای استقامت جسمی موفق تر هستند.
برعکس این حالت هم وجود دارد، افرادی که خود را در حال انجام کاری بد تصور می کنند، تحمل کمتری از کسانی دارند که خود را در حال انجام کاری خوب تصور می کنند. در این مورد محققان به این نتیجه رسیدند که ذهن بدن را تحریک می کند.
این یافته ها بر اساس دو تحقیق به دست آمد. در یکی به شرکت کنندگان یک دلار داده شد و دو راه پیش رویشان قرار دادند، یکی اینکه پول را برای خود نگه دارند و دومی اینکه پول را به خیریه اهدا کنند. سپس از آنها خواستند یک وزنه را تا جایی که توان دارند نگه دارند، گروهی که پول را به خیریه داده بود مدت زمان بیشتری موفق به نگه داشتن وزنه شد.
در تحقیق دوم از شرکت کنندگان خواسته شد در حالی که داستانی درباره کمکشان به دیگران، آسیب رسیدن به دیگران یا انجام عملی که هیچ تاثیری روی دیگران نداشت می نویسند یک وزنه را هم نگه دارند.
آن دسته از افرادی که درباره کمک کردن می نوشتند تحملشان از دیگر افراد بیشتر بود. پس دفعه بعد که در حال دویدن احساس خستگی کردید به این فکر کنید که می خواهید یک عمل قهرمانانه انجام دهید و یا کسی که دوستش دارید را نجات دهید.

۴- اصلاح محیط خود: با اصلاح فضای اطراف خود نیز می توانید ذهن را منحرف کنید. برای مثال محققان به این نتیجه رسیدند که مردم در ظروف بزرگ بیشتر می خورند و می نوشند.
در یک تحقیق افرادی که در ظرف کوچک سالاد به جای ظرف بزرگ غذا می خوردند موفق به کاهش وزن شدند. غذاهای ناسالم را از دید خود دور کنید، در عوض غذاهای سالم را جلوی دید بگذارید. به جای غذا خوردن جلوی تلویزیون در آشپزخانه و یا جایی که حواستان فقط به بشقابتان باشد غذا میل کنید.
تخلیه اراده

درست مانند عضلات، قدرت اراده هم ممکن است کم بیاورد و خسته شود. بر اساس تحقیقات هرچقدر یک فرد بیشتر در معرض تحمل وسوسه ای قرار بگیرد، در مقابل تحمل وسوسه های بعدی ضعیف تر خواهد شد. محققان بر این باورند که افراد تنها مقدار مشخصی قدرت اراده دارند که در طول روز مورد استفاده قرار دهند.
چطور می توان گفت که قدرت اراده تان تخلیه شده؟
افرادی که قدرت اراده پایینی دارند، همه چیز را به صورت فیزیکی و ذهنی شدیدتر حس می کنند. محققان می گویند چنین افرادی در مقابل دیدن فیلمی غمگین، یا مثلا قرار گرفتن در معرض هوایی سرد زودتر پریشان می شوند و واکنش نشان می دهند.
انتخاب کردن تنها راه سوزاندن قدرت اراده نیست. مقصر دیگر: گرسنگی، تحقیقات نشان داده عمل کنترل کردن خود در برابر وسوسه ها گلوکز خون را می سوزاند، و پایین آمدن گلوکز خون با کاهش قدرت اراده در ارتباط است.
خبر خوب این است که گلوکز همان قند است و سوخت مغز به حساب می آید، پس اگر خالی شد می توان دوباره پرش کرد. بهتر است قند را از منبعی سالم تامین کنید مانند میوه ها.
برای اینکه شیرینی نخورید به نوشابه پناه نبرید!
چیزی که باید انجام دهید از بین بردن خستگی از تصمیم گیری است. اگر یک فرد در طول روز زیاد مجبور به تصمیم گیری شود میلش برای رسیدن به آرامش افزایش می یابد.
نظر مقابل ایده تخلیه قدرت اراده

همه افراد با اینکه قدرت اراده ممکن است تخلیه شود موافق نیستند. این افراد می گویند اگر به تخلیه اراده معتقد باشید در مقابله با یک کار سخت زود خسته می شوید اما اگر بر این عقیده باشید که قدرت اراده تحلیل نمی رود بیشتر می توانید وسوسه ها را تحمل کنید.
شما از کدام دسته هستد؟
می توانید روی یک چیز برای مدت زمانی طولانی متمرکز بمانید؟ اگر می توانید، پس از گروه دوم هستید.
وقتی روی چیزی خیلی تمرکز می کنید انرژی تان زود تحلیل می رود؟ اگر چنین فردی هستید از گروه اول به حساب می آیید.
آینده قدرت اراده

تنها سه سال از زمانی که مشخص شد قسمت های خاصی از مغز مربوط به تنظیم اراده هستند می گذرد.
پس از قرن ها بحث در علوم اجتماعی، بالاخره گامی بزرگ در ادراک کنترل خود و مقاومت در برابر وسوسه از طریق مشاهده مغز برداشته ایم. محققان امیدوارند که تحقیقاتشان بتواند منجر به تعریف تئوری های بهتری درباره اینکه اراده چگونه توسعه پیدا می کند و چگونه در برابر وسوسه های مختلف واکنش نشان می دهد شود.
تا زمانی که دانشمندان مشغول ساخت قرص قدرت اراده هستند، ما هم بهتر است از ترفندهای مختلف کمک بگیریم تا در مواقع مناسب نه بگوییم!.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle