دسته‌ها
پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

چند روش موثر برای کنترل و کاهش درد

ممکن است درد به تازگی به سراغتان آمده باشد و یا این که برای سالها با شما زندگی کرده باشد. با این حال برای برطرف کردن هر نوع درد و یا کنترل آن توصیه هایی وجود دارد.

به گزارش ویرلن ؛ درد از هر نوعی که باشد، می تواند فعال بودن شما را تحت تاثیر قرار دهد و شما را خسته و عصبی کند. پس برای کاهش و کنترل آن سعی کنید روش های زیر را دنبال نمایید:

گرفتن برخی از ورزش های ملایم: ورزش های ملایمی مانند پیاده روی های روزمره، شنا، باغبانی و … می تواند سیگنال های مربوط به درد را مسدود کند. حرکات کششی نیز منجر به سفتی عضلات، و تقویت مفاصل شده و کاهش درد را به همراه دارد. این طبیعی است که تصور کنید با ورزش و فعالیت فیزیکی درد بیشتری را حس خواهید کرد، اما اگر به تدریج فعالیت خود را بیشتر کنید، بعید است به خاطر ورزش دچار آسیب بیشتری شوید چون در بلند مدت منافع حاصل از ورزش بیشتر از هر گونه افزایش درد است.

تنفس مناسب: تمرکز بر روی تنفس هنگام درد، می تواند به کنترل آن کمک کند. تنفس سریع هنگام درد به سرگیجه، احساس اضطراب و وحشت دامن می زند در عوض تنفس آرام و عمیق اثر برعکس دارد و از هر گونه تنش عضلانی یا بدتر شدن اضطراب جلوگیری می کند.

گرفتن مشاوره: درد می تواند شما را در درازمدت خسته، عصبی، مضطرب و حتی افسرده و بدخلق کند و در یک مارپیچ رو به پایین قرار دهد. در این موارد کمک گرفتن از روانشناس یا مشاور برای یادگیری شیوه های مقابله با احساسات منفی هنگام درد مفید می تواند باشد.

منحرف کردن ذهن: تغییر توجه بر روی چیزهای دیگر هنگام شدت درد مهم است. بسیاری از سرگرمی ها تحریک درد را کاهش می دهد.

تمرکز بر روی خواب بهتر: بسیاری از مبتلایان به دردهای مزمن این نگرانی را دارند که هنگام خواب دردشان وخیم تر شود. این در حالی است که محرومیت از خواب می تواند درد را بدتر کند. رفتن به رختخواب در ساعت مشخص و بیدار شدن روی یک روال منظم، و جلوگیری از چرت زدن های کوتاه در طول روز می تواند مشکلات خواب ناشی از درد را کاهش دهد.

تماس با اعضای خانواده: نگه داشتن تماس با دوستان و خانواده برای حفظ سلامت عمومی شما مفید است و از بروز اضطراب و افسردگی ناشی از درد کمک می کند. در کل صحبت کردن با دیگران در مورد هر چیزی غیر از درد، منجر به افزایش احساس آرامش می شود.

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle