دسته‌ها
توریسم گردشگری گردشگری

چرخ و فلک سنگاپور

به گزارش ویرلن؛ چرخ و فلک عظیم سنگاپور از سال ۲۰۰۸ شروع به فعالیت کرد و ساخت آن ۵/۲ سال به طول انجامید. این چرخ و فلک از ۲۸ کپسول مجهز به تهویه مطبوع تشکیل شده که هر کدام می توانند ۲۸ مسافر را در خود جای دهند.

ارتفاع چرخ و فلک سنگاپور ۱۶۵ متر می باشد که بعد از های رولر ۱۶۷ متری در لاس وگاس مرتفع ترین چرخ و فلک دنیا می باشد.

این چرخ و فلک در مجاورت ساحل خلیج مارینا در منطقه ای به نام مارینا پرومناد قرار گرفته است و چشم انداز خوبی نسبت به مرکز شهر و جزایر باتام، بینتان، جوهور و مالزی دارد.

این چرخ و فلک با همکاری شرکت های آروپ و میتسوبیشی ساخته شده است. کل فضای در نظر گرفته شده برای ساخت این مجموعه ۳۳۷۰۰ متر مربع و فضای ساختمانی آن ۱۶۰۰۰ متر مربع می باشد و سالانه ظرفیت پذیرش ۳/۷ میلیون نفر را دارد. یک چرخش کامل چرخ و فلک ۳۲ دقیقه طول می کشد.

چرخ و فلک ابتدا وقتی از مارینا سنتر به آن نگاه می کردید، خلاف جهت عقربه های ساعت می چرخید اما به پیشنهاد اساتید فنگ شویی از ۴ آگوست ۲۰۰۸ جهت چرخش آن برعکس شد.

ساختمان ترمینال چرخ و فلک از سه طبقه شامل فضاهای تجاری، فروشگاه ها، رستوران ها و سالن تئاتر الهام گرفته از تئاترهای یونانی تشکیل شده است.

چشم انداز مجموعه بسیار زیبا می باشد و یک باغ جنگل های استوایی در آن قرار دارد. یک پارکینگ با گنجایش ۴۰ اتوبوس و ۳۰۰ خودرو در فضای پشت مجموعه قرار دارد. در این مجموعه امکانات کاملی برای معلولین در نظر گرفته شده است.

بلیط هواپیمابلیط سنگاپور

تورمسافرتیتور سنگاپور

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle