دسته‌ها
پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

پیشگیری از پوکی استخوان با کفیر !

علائم پوکی استخوان

دکتر حسین ایمانی، متخصص تغذیه  اشاره به این موضوع که استئوپروز یا پوکی استخوان بیماری شایعی بخصوص در زنان مسن است و با افزایش خطر شکستگی همراه می‌شود، میزان نیاز به کلسیم را در افراد زیر ۵۰ سال ۱۰۰۰ میلی گرم و در افراد بالای ۵۰ سال، ۱۲۰۰ میلی گرم در روز دانست و از منابع کلسیم به شیر، ماست، کشک و دوغ… اشاره کرد.

این متخصص تغذیه کفیری که از شیر کامل تهیه می‌شود را نه تنها به دلیل سرشار بودن از کلسیم بلکه به دلیل غنی بودن از ویتامین K که نقش مهمی در متابولیسم کلسیم ایفا می‌کند، بهترین ماده غذایی برای پیشگیری از پوکی استخوان معرفی کرد.

به گفته این متخصص تغذیه، مکمل یاری با ویتامین K و کلسیم نشان داده است این ریز مغذی‌ها تا ۸۱% احتمال بروز شکستگی را کاهش می‌دهد. همچنین مطالعات علمی ثابت کرده کفیر جذب کلسیم توسط سلول‌های استخوان را افزایش می‌دهد.

ایمانی در نهایت افزود: «برای آنکه کلسیم روی استخوان‌ها نشت داشته باشد، نیازمند گروه ویتامین D است که در جگر، زرده تخم مرغ، کره و …موجود است نیاز یک فرد بزرگسال به گروه ویتامین D  شصت واحد بین‌المللی و در کودکان ۴۰۰ واحد بین‌المللی است که بخشی از این ویتامین از تابش نور آفتاب به پوست ایجاد می‌شود.»

 

PDF ; پیشگیری از پوکی استخوان با کفیر

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle