دسته‌ها
اخبار تکنولوژی پزشکی و سلامت پزشکی و سلامت ویژه پزشکی و سلامت

پوست مصنوعی با حافظه لمسی !

 محققان موفق به ساخت پوست مصنوعی مجهزبه حافظه لمسی شدند
محققان سنگاپوری با استفاده از نانوسیم در پلیمر، موفق به ساخت ابزاری شدند که حافظه لمسی در انسان را شبیه سازی می کند.
به گزارش ویرلن ،حس لامسه، ما را به دنیای اطراف پیوند می زند. پوست انسان مجهز به شناساگر بسیار حساسی است که می تواند دما و فشار را حس کند. محققان به دنبال ساخت حسگری هستند که بتواند این کار را تقلید کند.
زمانی که پوست انسان توسط عامل خارجی تحریک می شود، یک سیگنال از طریق نرون ها به مغز ارسال می شود. با این کار ما می توانیم منشاء محرک خارجی را پیدا کنیم. تجربه لمس اجسام مختلف منجر به تشکیل حافظه لمسی در انسان می شود در حالی که حسگرهای فعلی تنها می توانند عمل حسگری را انجام دهند. بنابراین، یک شکاف فناوری میان حسگرهای الکترونیکی و سیستم لامسه انسان وجود دارد.
محققان سنگاپوری موفق به ساخت ابزاری شدند که حافظه لمسی در انسان را شبیه سازی می کند. در این پروژه محققان از یک راهبرد جدید برای شناسایی اجسام با کمک گرفتن از حافظه لمسی استفاده کردند.
مزیت این حسگر نسبت به نمونه های قبلی این است که نوعی حافظه لمسی در این سیستم وجود دارد که به یادآوری حس لامسه کمک می کند.
برای ساخت این حسگر محققان از نانوسیم های نقره که در پلیمر PDMS قرار دارد استفاده کردند، حافظه سوئیچی مقاومتی این نانوسیم ها به عنوان مزیت در مهندسی این حافظه استفاده شده است.
با اعمال فشار روی این پوست مصنوعی، اطلاعات فشاری روی آن به مدت طولانی ثبت و ضبط می شود،وجود سلول های حافظه غیرفرارعامل اصلی حفظ اطلاعات است، اطلاعات درحافظه سوئیچی ذخیره شده و مورد استفاده قرار می گیرد. سلول مورد استفاده می تواند به صورت الکتریکی بین حالت مقاومت بالا و مقاومت پایین سوئیچ کند.
نتایج این پروژه در قالب مقاله ای با عنوان ‘Skin-Inspired Haptic Memory Arrays with an Electrically Reconfigurable Architecture’ در نشریه Advanced Materials منتشر شده است.

منبع :ایرنا

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle