دسته‌ها
توریسم عمومی گردشگری گردشگری

پرطرفدار ترین تفریح های ماجراجویانه در دنیا

قدم زدن در بیابان‌های بی‌انتها، بانجی‌ جامپینگ، صعود به قله‌های مرتفع، تراورس در دامنه‌های پرشیب، شبی بارانی را در جنگل به صبح رساندن، گام نهادن در کوهستان زمانی که طول مسیر پاکوب از برف پر شده؛ اوج کشمکش با قدرت طبیعت در لحظه رسیدن به قله برف‌خیز؛ زمانی که دره از آب پر می‌شود و کوچک‌ترین حرکت می‌‌تواند عواقب جبران‌ناپذیر داشته باشد. این تجربه‌ها با وجود دشواری در دنیا هواداران بی‌شماری دارند و گردشگرانی هستند که مسافت‌های طولانی را برای تجربه یکی از این موارد طی می‌کنند.‌ گردشگری ماجراجویانه یکی از انواع گردشگری است که می‌تواند هم موارد بالا و هم در یک شیب ملایم‌تر رفتینگ‌، آفرود، طبیعت‌گردی‌ در مسیرهای مشخص، پاراگلایدر و… را شامل شود.

به گزارش ویرلن ؛ در دایره‌‌المعارف گردشگری، سفرهای با هدف خاص برای کاوش تجربیات جدید که اغلب شامل ریسک کردن یا کنترل خطر همراه با چالش شخصی، در یک محیط طبیعی یا عجیب و غریب می‌شود، تعریفی است که درباره گردشگری ماجراجویانه ارائه شده است. در جهان برخی کشورها نظیر کنیا، نیوزلند، نپال و تانزانیا از جمله مشهورترین مقاصد گردشگری ماجراجویانه محسوب می‌شوند.
در این مقاله سعی داریم به برخی از پرطرفدارترین فعالیت های گردشگری ماجراجویانه در دنیا اشاره کنیم:

۱.سافاری در تانزانیا۱
۱۶ پارک ملی در صحرای سرنگتی تانزانیا واقع است که بهترین مکان برای مشاهده مهاجرت سالانه کل یالدار می باشد. تماشای حیوانات شگفت انگیزی نظیر شیر، پلنگ آفریقایی، فیل آفریقایی، کرگدن سیاه و گاومیش آفریقایی، از منحصربفرد ترین تجارب اکوتوریستی است که می توانید در زندگی تان داشته باشید. نرخ تورهای سافاری تانزانیا از ۶۰ دلار شروع می شود. این پارک به خاطر مهاجرت سالانه بیش از یک و نیم میلیون گاو وحشی آفریقایی و ۲۵۰۰۰۰ گور خر در آن معروف شده است. به خاطر وسعتش و تعداد زیاد جانوران و درندگان در آن، این پارک اغلب به عنوان بهترین اندوخته طبیعی (nature reserve) در قاره آفریقا شناخته می‌شود.

۲.هلی اسکی در گرینوود آلاسکا۲
اگر مهارت و شهامت لازم را داشته باشید، هلی اسکی یکی از تجربیاتی است که می تواند شما را متحول کند. اگر دوست دارید در بکر ترین و هیجان انگیزترین تپه های پوشیده از برف دنیا اسکی کنید، می توانید با هلی کوپتر به بالای تپه های گرینوود بروید و جزو اولین کسانی باشید که رد اسکی خود را بر روی برف های تازه و تمیز به جای می گذارند؛ هلی کوپتر در سرتاسر مسیر شما را دنبال می کند، تا در صورت بروز حادثه، عملیات امدادی را به سرعت انجام دهد. نرخ تورها روزانه در ارتفاع عمودی ۱۶ تا ۱۸ هزار پایی، از ۱۲۷۵ دلار به ازای هر نفر شروع می شود.

۳.بالارفتن از پل بندرگاه سیدنی۳
پل بندرگاه سیدنی (Sydney Harbour Bridge) یکی از نمادهای اصلی و از شریانهای مهم ارتباطی شهر سیدنی در استرالیا است. پل بندری سیدنی همراه با اپرای سیدنی که در دیگر سوی بندرگاه سیدنی واقع شده دو نماد اصلی شهر سیدنی را تشکیل داده‌اند و قطب گردشگری این شهر به حساب می‌آیند و از شاهکارهای مهندسی و معماری جهان است و با ۴۹ متر عرض، پنجمین پل قوسی جهان به حساب می‌آید.
از سال ۱۹۹۸ صعود گردشگران به پل امکانپذیر شده ‌است. هزینه این کار از ۱۵۰ دلار استرالیا شروع می شود که بسته به زمان صعود می‌تواند تا سیصد دلار هم افزایش یابد. طول زمان در نوردیدن پل در هر تور معمولاً سه و نیم ساعت است.

۴.غواصی در دیواره بزرگ مرجانی۴
دیواره بزرگ مرجانی (Great Barrier Reef) به مجموعه عظیمی از صخره‌های مرجانی گفته می‌شود که در شرق کشور استرالیا و در اقیانوس آرام قرار گرفته‌اند و بزرگ‌ترین مجموعه صخره‌های مرجانی در دنیا به شمار می‌آید. این مجموعه بزرگ، شامل بیش از سه هزار صخره و ۹۰۰ جزیره مختلف است که به صورت نواری در در دریای کورال در شرق ایالت کوئینزلند کشیده شده‌اند.
با غواصی در آب های دیواره مرجانی وارد دنیای دیگری می شوید، فقط کافی است مدرک غواصی داشته باشید. نرخ تورهای غواصی بسته به صلاحیت و مهارت شما از ۱۵۰ دلار شروع می شود.

۵.بازدید از دهکده هابیتون در نیوزلند۵
شهر «هابیتون» (Hobbiton) برای نخستین بار در سال ۱۹۹۸ در نیوزلند به منظور ساخت فیلم ارباب حلقه ها ساخته شد و با ساخت این دهکده زیبا در شهر توریستی «هابیتون» که کاملاً از داستان های «تالکین» گرفته شده بود، بیش از ۳۰۰ هزار نفر در ماه از این شهر دیدن کردند. خانه های هابیتون شباهت زیادی به سوراخهای زیر زمینی کوتوله ها دارد. هابیتون در حال حاضر به عنوان یکی از نشانه های ملی نیوزلند معرفی می شود.
نرخ تورهای بازدید از دهکده از ۷۵ دلار به ازای هر نفر شروع می شود.

۶.خیره شدن به شفق قطبی در سوئد۶
شفق قطبی (Aurora) یکی از پدیده‌های جوی کره زمین است که در آن نورهای رنگین و متحرک در آسمان شب ظاهر می شوند و معمولاً در عرض‌های نزدیک به دو قطب زمین، براثر برخورد ذرات باردارِ بادِ خورشیدی و یونیزه شدن مولکول‌های موجود در یون‌سپهر (یونوسفر) اتفاق می افتد.
در این پدیده شگفت انگیز و باور نکردنی رنگ های سبز، آبی زرد و بنفش را در آسمان مشاهده خواهید کرد. پارک ملی آبیسکو و دره تورن از بهترین مکان ها برای مشاهده این پدیده جادویی می باشند.

۷.پرش بانجی در دره رودخانه بهوت کوشی۷
دره رودخانه بهوت کوشی در کاتماندوی نپال، یکی از مرتفع ترین مکان های دنیا برای بانجی جامپینگ در دنیا می باشد. ماجراجویان با پرداخت ۱۴۵ دلار از صخره ای به ارتفاع ۱۶۰ متر بر روی رودخانه بهوت کوشی می پرند.
پرش بانجی فعالیت ماجراجویانه ای می‌باشد که در آن فرد خود را توسط محافظ و طناب فنردار از ارتفاعی بلند به پایین پرتاب می‌کند. این ورزش توسط افرادی در دهه ۱۹۵۰ میلادی بوجود آمد و در همان سالها پس از اینکه تلویزیون بی‌بی‌سی در یک برنامه مستند ساخته دیوید فردریک اتنبورو این ورزش و ورزشکارانش را معرفی کرد، بانجی مشتاقان زیادی در دنیا پیدا کرد.

۸.پیاده روی در پارک ملی تامان نگارا در مالزی۸
پارک ملی تامان نگارا که در ایالت پاهنگ مالزی قرار دارد، به یکی از بزرگترین مراکز اکوتوریستی آسیا بدل شده‌است و زیستگاه برخی پستانداران کمیاب نظیر ببر هندوچینی، کرگدن سوماترایی و گاو وحشی مالایی و فیل آسیایی می باشد. رودخانه تاهان که از میان این جنگل می‌گذرد توانسته نمونه کمیابی از ماهی مالایی را در خود حفظ کند.
از دیگر جاذبه‌های این منطقه می‌توان به پلهای معلق در جنگل و غارهای اطراف و بومی‌نشین‌های منطقه اشاره کرد. بلیط ورودیه این پارک به طرز مضحکی ارزان است. هر نفر برای ورود به پارک باید ۲۸/۰ دلار پرداخت کند و با پرداخت ۴/۱ دلار اضافه، می توان از دوربین خود نیز استفاده کند.

۹.شنا در استخر اینفینیتی در برج مارینا بی سندز سنگاپور

۹
چشم انداز شهر سنگاپور از فراز برج مارینا بی سندز، وقتی در داخل استخر شگفت انگیز اینفینیتی در حال ریلکس کردن هستید، یکی از منحصربفرد ترین تجارب گردشگری ماجراجویی در دنیا می باشد. مارینا بی سندز که گران ترین ساختمان دنیا و چالش برانگیز ترین پروژه معماری قرن ۲۱ می باشد، از ۳ هتل، سالن همایش، تئاتر، مکان های سرگرمی، فروشگاه و رستوران تشکیل شده است.
استخر اینفینیتی این برج در ارتفاع ۱۹۱ متری پشت بام، بزرگ ترین استخری می باشد که بر بام یکی برج ساخته شده است. مارینا بی سندز یکی از لوکس ترین هتل های دنیا می باشد که هزینه اقامت هر شب در آن از ۴۷۹ دلار شروع می شود، اما تجربه این استخر شگفت انگیز، ارزش پرداخت این پول را دارد.

۱۰.فتح قله تیبل در کیپ تاون آفریقای جنوبی

۱۰
کوه تیبل (Table Mountain) یا تافلبرگ واقع در جنوب غرب آفریقای جنوبی مشرف بر کیپ تاون و خلیج تیبل بوده و بیشتر بخش شمالی شبه‌جزیره مرتفع و صخره‌ای کیپ را در بر می‌گیرد. بیش از ۳۳۰ مسیر کوهنوردی به قله تیبل وجود دارد و هزینه تورهای کوهنوردی در تیبل حدود ۷ دلار می باشد. همچنین گردشگران می‌توانند از تله‌کابینی که سال ساختش به ۱۹۲۹ برمی‌گردد برای رفتن بر بالای کوه تیبل استفاده نمایند.
انبوهی از گیاهان مختلف شامل ارکیده‌های دیزا، ۲۵۰ گونه گل مروارید و درختان نقره در این کوه می‌رویند. حیوانات منحصربفردی نظیر بزهای هیمالیایی (Tahr) از نسل بزهایی هستند که در گذشته از باغ وحشی محلی گریخته‌اند، در این کوه زندگی می کنند.

 

Subway Surfers

Shell Shockers

Crazy Roll

Minecraft

Cut the Rope

Solitaire

PUBG

Tunnel Rush

LOL Beans

slope game

Temple Run

Cat Trap Game

Free Racing

Moto X3M

Clash of Clans

Run 3

Snakes

Wordle